Zoozity öppnar nordens största djuraffär i Malmö 7/2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #16
    Zoo Zity ska öppna en affär i ett för närvarande nästan tomt köpcenter i närheten där jag bor, affären ska tydligen ta upp nästan hela övervåningen, och de ska tydligen ha olika personal på de olika avdelningarna, som kan sitt specialområde, t.o.m ha personal som enbart har hand om kassan. Jag har sökt jobb där, men skulle förvåna mig om jag får det.

    De ska bygga ett hajakvarium som går genom två våningar. Reptilavdelningen ska se ut som grottor, och så, om jag fattade rätt.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • rödtoppen
      • June 2006
      • 3148

      #17
      ...håller tummarna på att du får jobbet.
      Hajakvariumet lät häftigt
      / dtoppen /

      Kommentar

      • tessilago
        • July 2007
        • 373

        #18
        Ska bli spännande att se det här!

        Micke: Min kompis sökte också jobb där, fast på smådjursavdelningen.
        Administratör på http://www.rovfisk.se, forumet för rovfiskentusiaster.

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #19
          Rödtoppen: Tack

          Tessilago: Ok, jag sökte på fisk/reptilavdelningen
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • daniel_i_malmö
            • April 2002
            • 1103

            #20
            Ursprungligen postat av Stew
            Vi ska inte göra en gemensam utflykt? Akvarienördutflykt till malmö?
            Ett tips är att besöka ZooZity söndagen den 9e mars och då kombinera det med Malmö Akvarieförenings storauktion. Förutom Zoozity, som kommer ha öppet alla söndagar, kommer Akvarietjänst på St Knuts torg, som av många anses vara Malmös bästa akvarieaffär, ha söndagsöppet den förmiddagen för de som kommer ner till Malmö för auktionen.

            Auktionen börjar kl 12.

            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Men förhoppningsvis så har de i Malmö anställt någon ansvarig som har kunskapen, förmågan och ledningens förtroende för att skapa något bra. I så fall blir denna affär ett bra tillskott.
            Jag kan i alla fall garantera att den som är ansvarig för akvarieavdelningen är en mycket kunnig akvarist, det är nämligen Jesper som sedan många år är en av MAFs allra skickligaste fiskodlare, och som också blivit en uppskattad föredragshållare hos akvarieföreningar runt om i Sverige. Jesper var tidigare ansvarig för Malmö Museums akvarium. Sedan återstår ju förvisso att kombinera akvarienörderi med kommersialism, men utgångsläget är i alla fall lovande tycker jag. Sedan har jag hört från en mycket säker källa att de ska ha mycket kunnig personal på akvarieavdelningen åtminstone varannan helg
            Malmö Akvarieförening
            no hope, no harm, just another false alarm

            Kommentar

            • Tenkare
              • May 2005
              • 2519

              #21
              Ursprungligen postat av Mona
              Vilken butik är det?
              Djurriket
              Neca eos omnes, deus suos agnoscet


              Min zon Min Tenkare

              Kommentar

              • patriksg
                • May 2007
                • 1705

                #22
                Ursprungligen postat av Micke_A
                Zoo Zity ska öppna en affär i ett för närvarande nästan tomt köpcenter i närheten där jag bor, affären ska tydligen ta upp nästan hela övervåningen, och de ska tydligen ha olika personal på de olika avdelningarna, som kan sitt specialområde, t.o.m ha personal som enbart har hand om kassan. Jag har sökt jobb där, men skulle förvåna mig om jag får det.

                De ska bygga ett hajakvarium som går genom två våningar. Reptilavdelningen ska se ut som grottor, och så, om jag fattade rätt.
                Hoppas att du får jobbet!!! Kan jag komma och pruta lite sista priset kompis

                Vart var det de skulle öppna? det i högsbo eller?
                Mvh Patrik

                Kommentar

                • Pumis
                  • December 2006
                  • 118

                  #23
                  Hmm, japp.. Zoozity kommer även att öppna i Göteborg..(runt juli/augusti) eller snarare i Kållered. Kommer att bli grymt maffigt.. hoppas jag! Har ju också läst en del så förväntningarna är ju stora. Ni som skall till Malmö måste ju ge oss omdömen om vad ni tyckte.. för de kommer ju vara rätt lika.
                  Pumis, sannerligen fiskbesatt från topp till tå!

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #24
                    De som får jobbet i Kållered ska åka till Malmö och gå nå´n sorts kurs en vecka.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • _tösen_
                      • February 2007
                      • 71

                      #25
                      När öppnar det då? : )
                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1331209

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        #26
                        I juli eller nå´t har jag för mig att de sa.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • starman_
                          • March 2004
                          • 791

                          #27
                          såg deras reklamblad idag....ett 54l kar med lite tillbehör för 299kr,,,,rätt bra pris om någon behöver ett litet odlingskar.

                          Kommentar

                          • kanotisten
                            • May 2006
                            • 218

                            #28
                            Ursprungligen postat av starman_
                            såg deras reklamblad idag....ett 54l kar med lite tillbehör för 299kr,,,,rätt bra pris om någon behöver ett litet odlingskar.
                            Men förklara för mig var jag skall få plats med fler akvarier i min lägenhet!!!

                            Kommentar

                            • Mona
                              • October 2002
                              • 840

                              #29
                              Ursprungligen postat av Tenkare
                              Djurriket
                              Ah! Dom gillar jag också. Väldigt trevliga och seriösa människor.
                              Min hemsida ~*~ Min YouTube kanal ~*~Applesnail

                              Kommentar

                              • kanotisten
                                • May 2006
                                • 218

                                #30
                                Så då har jag kommit tillbaka efter besöket på Zoozity. Som helhet säger jag att det var "ok".

                                Uppbyggd lite efter upplevelsetema. T.ex. fanns det en terrarie"grotta", flera stora fågelburar, kaniner, hamstrar, vädur, en kajmanbassäng (med en kajman), och en akvarieavdelning som var ok. Endast ett uppvisningsakvarium, och detta var saltvatten.

                                Inte så jättestort utbud på fiskar (akvarietjänst leder på denna fronten), och inga ovanligheter. Fanns även en saltvattensavdelning som sagt.

                                Prismässigt ligger det väl på en vanlig nivå. Vill jag handla billigt så är det fortfarande Hornbach som gäller, och vill jag handla fiskar är det akvarietjänst.

                                Växtavdelningen var den med störst utbud om man jämför med konkurrenterna.

                                Tillbehörsavdelningen hade inte så stor variation, utan det var ett fåtal av de stora märkena som dominerade.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...