långås du ska odla och sälja också antar jag ??
Projekt garage blir akvarierum
Kollaps
X
-
Mvh Peter
Kommentar
-
Jo visst är tanken att jag kommer att dra upp en del av de yngel som kommer fram. Jag tycker detta är bland det roligaste med denna hobby. Att se ens småttingar växa upp. Sen om det går att sälja dom det får framtiden utvisa.
Mvh Peter
Kommentar
-
Och hoppsan råkade spilla lite vatten i ett akvarium idag. Så då är första karet igång. Lite tidigt egentligen eftersom jag har en del pill kvar i rummet men jag behöver utrymmet. Börjar bli lite trångt i de andra karen (och så var jag lite sugen också kanske).
Karet är 95 x 40 x 40 cm alltså 152 liter. Bakom den blå filtermattan sitter en maxi jet som pumpar 700l/h. Mattan är 30x40x5 cm vilket ger en filtervolym på 6 liter. Detta tror och hoppas jag på skall räcka bra. Belysningen är en 18W philips aquarelle. Och en jäger 200W värmer lite i vinterkylan. Sanden är råda 0.8-1.2 och stenarna är plockade hos mina föräldrar.
Här kommer iaf lite bilder:Senast redigerad av Långås; 26 January 2007, 23:26.Mvh Peter
Kommentar
-
Kommentar
-
själv har man kommit till det läget nu i min lokal där pengarna gör att fler kar får vänta blir typ ett nytt inköp var månad nu istället för som i början då man kunde köpa 8 kar på en gång hehe,,,,,,Kommentar
-
Fast du har väl redan hunnit få ihop rätt många kar va. Ditt projekt är ju i lite större skala än mitt.Mvh Peter
Kommentar
Kommentar