Säljer nog inte mycket fisk

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    . I allvarliga fall kan vi även spåra ip-numret.
    inte om man surfar genom en proxy.
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

Kommentar

• amazonfarmen
      • June 2006
      • 508

Ursprungligen postat av Raven
      inte om man surfar genom en proxy.
      Jo det är ju ett alternativ, men då spärrar man bara den IP:n så det det problemet ur värden.

Väljer vissa att göra allt de kan för att de ska vara anonyma beroende på att de inte vågar stå för sina åsikter som de MÅSTE uttrycka, ja då ska de spärras.

//Calle
      www.goc.se

Kommentar

• Raven
        • February 2005
        • 15385

Ursprungligen postat av amazonfarmen
        Jo det är ju ett alternativ, men då spärrar man bara den IP:n så det det problemet ur värden.
        ok kanske för dej men för min del är det bara fixa en ny proxy och en ny och en ny...................

Kommentar

• amazonfarmen
          • June 2006
          • 508

ok kanske för dej men för min del är det bara fixa en ny proxy och en ny och en ny...................
          Återigen ett tecken på oseriöst beteende
          www.goc.se

Kommentar

• Kjell Fohrman
            Administrator

• December 2001
            • 48148

Återigen ett tecken på oseriöst beteende
            Nu har inte Raven gjort så på Zoopet - utan han pekar snarare på ett problem som vi kan råka ut för från oseriösa.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• amazonfarmen
              • June 2006
              • 508

Nu har inte Raven gjort så på Zoopet - utan han pekar snarare på ett problem som vi kan råka ut för från oseriösa.
              Det vet jag inget om, MEN det tyder på hur många tänker, det vill säga, man ska komma runt "problemet" istället för att sköta sig.

//Calle
              www.goc.se

Kommentar

• HazelCR

Nädu, nu läser du Ravens rader för snällt. Han använder jagform i sitt inlägg, vilket jag inte alls tolkar som ett tips i all välmening. Men det kan ju vara så? Det kan nog bara Raven svara på.

Kommentar

• C.Ciklid
                  • February 2005
                  • 12055

Jag tolkar Ravens inlägg som en irroni. Att det finns de som surfar genom proxy och lägger sina komentarer anonymt finns överallt. Men många blundar för sanningen. Jag tror att alla har någon gång tänkt fula tankar. Ingen kan vara super ärlig jämnt och ingen är perfekt.

//Camilla
                  De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

Kommentar

• Kjell Fohrman
                    Administrator

• December 2001
                    • 48148

Det vet jag inget om, MEN det tyder på hur många tänker, det vill säga, man ska komma runt "problemet" istället för att sköta sig.

//Calle
                    Ja så är det säkert - många sköter sig tyvärr inte och det är också anledningen till att vi har en ganska strikt policy vad gäller upphovsrätten på Zoopet. Den juridiskt ansvarige är alltid den som som står bakom sidan - dvs jag och Christian

Nädu, nu läser du Ravens rader för snällt. Han använder jagform i sitt inlägg, vilket jag inte alls tolkar som ett tips i all välmening. Men det kan ju vara så? Det kan nog bara Raven svara på.
                    Jag har inget minne av att Raven någonsin har brutit mot några regler på Zoopet, så därför har det knappast funnits anledning för honom att agera så här. Om han däremot gjort så på andra sidor vet jag inget om och det är inte heller mitt bekymmer
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• Sintei
                      • May 2006
                      • 501

Som sagt man kan välja mellan att kristisera utan att peka ut en Zooaffär eller så kritisera en utpekad zooaffär.
                      Men då får man ha så pass kurage att man står för kritiken genom att sätta ut sitt namn och ev. adress (beror lite på hur ovanligt namnet är). Det skall i alla fall klart och tydligt framgå vem som står bakom kritiken.
                      <snip>
                      Dock skall man i så fall stå för sin kritik och inte fega ut bakom anonymitet.
                      Att man ska stå bakom sina åsikter tycker även jag är självklart.
                      Men borde det inte räcka med att ägarna till forumet har tillgång till namn/adress ifall dispyt skulle uppstå?
                      Bara för att man skriver under pseudonym betyder inte att man är feg utan fungerar även som en garrant mot människor som hanterar diskussioner på annat sätt än i forumet..
                      www.akvascape.se - design i vattenvärlden

Kommentar

• HazelCR

Ja så är det säkert - många sköter sig tyvärr inte och det är också anledningen till att vi har en ganska strikt policy vad gäller upphovsrätten på Zoopet. Den juridiskt ansvarige är alltid den som som står bakom sidan - dvs jag och Christian

Jag har inget minne av att Raven någonsin har brutit mot några regler på Zoopet, så därför har det knappast funnits anledning för honom att agera så här. Om han däremot gjort så på andra sidor vet jag inget om och det är inte heller mitt bekymmer
                        Induktionsbevis är nog inte tillämpliga på människor!
                        Nog sagt om detta, hoppas jag.

Kommentar

• morphriz
                          • October 2005
                          • 875

Ursprungligen postat av HazelCR
                          Induktionsbevis är nog inte tillämpliga på människor!
                          Vari bestod induktionsbeviset?
                          -När Raven var 1 år var han snäll.
                          -För varje år Raven är snäll är han snäll nästa år med.

Personligen tror jag att Raven inte bara är snäll utan kunnig på området internetbeteenden.

Åter till ämnet:
                          Debatter om vad som händer "i värsta fall" när en given underdel av zoopets användare beteer sig illa tycker jag är ganska ointressant. Det finns klara policys på området, det är sånt administratörer är till för. Inte kritisera på affärer anonymt är en bra policy ur moralisk synvinkel. Troligen även ur juridisk sådan. Debatten om hur man hanterar en affär som man inte tycker sköter sin fiskar rätt är tycker jag är mycket mer intressant. Det är dessutom bra att höra vad folk gjort, vad f.d. affärsinnehavare tyckt varit bra sätt att kunder kritiserat dem på osv.
                          mvh Mattias
                          --
                          #define QUESTION ((bb) || !(bb))
                          - Shakespeare.

Kommentar

• Raven
                            • February 2005
                            • 15385

Ursprungligen postat av morphriz
                            Personligen tror jag att Raven inte bara är snäll utan kunnig på området internetbeteenden.
                            helt rätt, bara för att jag KAN göra nåt betyder inte att jag GÖR det men alltid kul att se att några har hjärnan i behåll och inte kommer med en massa oseriöst skitsnack bara för att man nämner att spärra ip-nummer är tämligen ineffektivt.
                            Senast redigerad av Raven; 20 August 2006, 02:48.

Kommentar

• HazelCR

helt rätt, bara för att jag KAN göra nåt betyder inte att jag GÖR det men alltid kul att se att några har hjärnan i behåll och inte kommer med en massa oseriöst skitsnack bara för att man nämner att spärra ip-nummer är tämligen ineffektivt.
                              Jaha, nu har jag HazelCR och amazonfarmen har blivit beskyllda för att inte ha hjärnan i behåll. Visserligen en liten omskrivning, men adressen är nog så tydlig.

Jag har precis läst zoopetregelerna för att eventuellt kunna få använda rapportera-knappen. Men det verkar inte finnas zoopetregler för oförskämdheter av detta slag, så du kan lugnt fortsätta med liknade kränkande inlägg.

Kommentar

• Kjell Fohrman
                                Administrator

• December 2001
                                • 48148

Nåväl tagga ner lite nu va och överdramatisera nu inte språket från någon sida. Det är väl inte bara Raven som slänger sig med lite konstiga hjärnuttryck - Göran Persson trampade väl i klaveret med ett sånt häromdan

Amazonfarmen träffade jag för övrigt på zoopetväst kräftskivan igår/inatt och vill nog påstå att han hade (trots kräftskivans förlustelser) rätt mycket av sin hjärna i behåll sent i natt i alla fall .

Så återgå till ämnet
                                Senast redigerad av Kjell Fohrman; 21 August 2006, 13:46.
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell

Kommentar

Arbetssätt...