Maloldlings resultat = fisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MoZZe
    • August 2005
    • 529

    Maloldlings resultat = fisk?

    Hallojsan! för snart 2 veckorsedan så slängde jag i 2honor och 1 hane av Zebrafisk i ett 112l kar, hade i dem där 2dagar o tog ut dem sedan, såg ut som att dem lekte, men efter andra dagen så såg ingen av dem ut att ha blivit smal så jag tänkte att jag tar tillbaks fiskarna o väntar ett par dagar för att se vad som händer. Efter ca 4dagar så såg jag inget så jag skit i det. Så slänger jag i min ancistrus malar (1hane & 2 honor) där i ist o försöker med dem. Det tog dem 2 dagar att lägga rom. nu var det 6 dagar sedan. o igårkväll kolla min mamma till dem o skicka ett sms till mig; du har nog blivit pappa. Så jag tänkte "yes! nu har det blivit malar" kom hem dagen efter på kvällen o kollar, ser inte en enda mal någon stans, däremot kläckt rom. den romen som malarna hade lagt.
    Sitter o stirrar in i nästan 20min o vad ser man!!!
    det är ca 20st yngel som simmar runt inne i kart.. det måste ju bara vara Zebrafiskarnas rom som har kläckts... efter nästan 2veckor o samtidigt som malarnas tydligen döda rom.

    Jag belv helt chockad men det var roligt att man iaf fick någon fisk
    någon som vet hur jag ska mata mina små firrar?
    Senast redigerad av MoZZe; 04 December 2005, 23:31. Anledning: kom på att jag råkat sätta tråden på fel ställe
    240l Växtkar | 112l Sälskapskar

    Min Blog
Arbetssätt...