i fiskarnas värld är det verkligen vårkänslor i alla fall!

I 350:an uppvaktar kopparbarberna varann så det står härliga till. De går ju ensamma där som uppstartsfiskar så de har inga större fiskar som stör dem.

I 110:an leker regnbågarna var o varannan dag. Till corysarnas stora lycka… De sitter gärna i najasen efteråt och mumsar på rommen…

Även corysarna visar lekvilja, trodde vissa av dem var för små än, men det vickas o spelas för fullt. Så jag har börjat mata på dem lite extra. Om en vecka ungefär tänkte jag flytta över regnbågarna till 350 karet. Då ska jag försöka trigga dem lite mer med kallvattensbyte.

Ancistrushannen visar däremot inget större intresse för sin nya dam. Var på lagret häromdagen o köpte lekgrottor. De som var mest intresserade av dem var… corysarna så klart. De åkte ut o in och inspekterade den noga. (En av grottorna hamnade i 110:an, resten i 350:an.)

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0152.jpg
Visningar: 1
Storlek: 106,3 KB
ID: 2345423

Hittade även små fina L201or som jag spontanköpte. De ska även de få bo i det stora sen, men undertiden verkar de trivas i den lilla burken. Har hört att de ska vara rätt skygga, men de är framme mest hela tiden faktiskt.

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0149.jpg
Visningar: 2
Storlek: 109,6 KB
ID: 2345421 Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0157.jpg
Visningar: 1
Storlek: 120,5 KB
ID: 2345422

Min fenbitna lilla panda verkar fortfarande vara pigg o glad. Tycker mig se att fenorna växt ut liiiite…

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0158.jpg
Visningar: 1
Storlek: 125,2 KB
ID: 2345424

Sen möblerade jag om lite i går. Insåg då att jag faktiskt skulle få plats med ett ett kar till här hemma. (Ja, jag är hopplös…)

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0159.jpg
Visningar: 1
Storlek: 95,8 KB
ID: 2345425

Hittade en burk på 250 liter på blocket som jag mailade om. Får se om det blir ett köp i helgen… Så det skulle alltså bli 5 kar igång om jag räknar de "vi" har hos E. Men det är ju ingenting. Som mest har jag ju haft igång 7 eller 8 samtidigt plus en damm