Livet kan vara väldigt orättvist - visst, det kan jag acceptera! - fast ibland kan man undra om det BARA beror på en släng av "fredagen den 13de" hela veckan lång otur. Man borde tex inte kunna påverka hur någon röstar i en fototävling, eller hur... men tyvärr verkar det vara så.

Skickade i somras in en bild till en foto tävling på kommunens hemsida, där ämnet var "trädgård". Hade inte en chans... fastän jag tyckte bilden var bra (fast jag var ju jävig förstås). Hur som helst... jag accepterade att bara de närmsta sörjande röstade på mitt bidrag.

Klicka på bilden för större version

Namn: 033.jpg
Visningar: 1
Storlek: 267,4 KB
ID: 2344518
"Mitt bidrag till trädgårds tävlingen..."


Ny fototävling på G!
Nu pågår en liknade tävling under rubriken "Nyfiken på - Mitt Sölvesborg"... och åter igen skickade jag in en bild ("Efter regn kommer solsken"). Jag tycker den är helt ok, men det är jag ganska ensam om. Hela fyra röster har den fått (en från min dator, och en från jobbets dator... så egentligen är det bara två!).

Min bild kom in igå morse, och senare på eftermiddagen kom "Trollskogen" in... som på ett knappt dygn samlat in 44 röster. Visst, den är fin... men litet av bildens storhet går förlorad när man ser hur rösterna fullkomligt väller in till de två-tre ledande bilderna... och det är värsta kappröstningen!

Dessutom är trädgårdsbilden (eller iallafall ett snarlikt foto)... en bekanting; den konkurrerade med min trädgårdsbild i somras).

Jag säger inte att det är fusk, men något lurt är det... eftersom de övriga bilderna inte får några röster.

Klicka på bilden för större version

Namn: 031kop.jpg
Visningar: 3
Storlek: 197,9 KB
ID: 2344519
"Alltså... så usel är väl inte bilden?"

Hur som helst så kan jag bli liiiite putt på lurendrejeri, så här kommer länken till sidan http://www.mittsolvesborg.se/nyfiken_pa
... gå gärna in och titta !

________________________________________________


Klicka på bilden för större version

Namn: 012kopkop.jpg
Visningar: 1
Storlek: 209,0 KB
ID: 2344520
"PS: Har inte sagt ett ord om vad och hur Ni ev. ska rösta ..."