Stjäl DRDs rubrik ... för den är sann! Det var inte i går jag skrev en blogg... men underrubriken blir:


Surt, sa räven...
Tja... saker och ting fortsätter att gå sönder! Sist var det dammsugaren, dessförinnan (dessförinnan? Ser konstigt ut... heter det verkligen så?) skrivare...

Klicka på bilden för större version

Namn: 010skrivare.jpg
Visningar: 1
Storlek: 88,9 KB
ID: 2344241
Ny skrivare är numer på plats på hyllan, tack vare vänners ättlingar, skulle man kunna säga...
Skrivaren är än så länge mycket smartare än jag, eftersom jag inte har kläm på alla finesser... men jag har i allafall för första gången kunnat skriva ut foto (gick inte med den gamla).

Foto på "Morbror bildoktor"s bilar, närmare bestämt (hans nyaste är en opel från 1975... den äldsta en dito från 1962, återkommer till det)... som jag bytte bort mot en fika och en påse körsbär . Jag har oxå lyckat lägga i fler fotopapper i skrivaren, UTAN att titta i någon instruktions bok (haha... vad jag är bra!)...


Dammsugaren smällde säkringen med ett "poff" så fort jag satte kontakten i väggen, och jag hoppade högt. Visst är det konstigt att man kan bli så rädd för ett ljud... visserligen oväntat, men ändå.
Planen är att köra ner till "Ivan klara skivan" med den, kan hända är det något enkelt fel... annas blir Miljöstationen dess sista adress och jag får klara mig med mitt marknadsfynd tills vidare.


Bra köp... tror jag iallafall
Sommarmarknaden infaller alltid första onsdagen i juli (och är starten på Killebom veckan). Hade bara planerat att köpa brända mandlar, men det slutade med mitt livs dyraste borste.

Funkar till allt... från att tvätta fönster till att borta snö och löv! ... enligt försäljaren (www.magicbrush.se) . Har inte provat varken det ena eller andra... men att den är bra på att avlägsna katthår med är därimot sant och testat.

Klicka på bilden för större version

Namn: 002katthår.jpg
Visningar: 1
Storlek: 143,1 KB
ID: 2344242
Skum typ... tycker Pysen och Smockan
En halv meter (gånger 1,20) dammsugen köksmatta innehöll en halv katt! Har fått höra att jag är inte klok som gett 600 spänn för en borste, men så dyr är den inte på marknader... hela kittet med tre olika borstar gick på 540 kronor. Garanterat mina dyrate borstar, ja... men jag tror inte jag kommer att ångra mig (möjligen frysa om fötterna, nu när katthåren i mattorna försvinner ).

När jag nu är inne på katthår och pälsmuppar, måste jag nämna Sören... han är bannemig den coolaste katt jag någonsin träffat. Han spatserade runt på marknaden med husse i ett koppel... att ögon höll på att trilla ur en strävhårig tax rörde honom inte i ryggen. Vill ni veta mer om Sören, så finns han på www.katthemmetkompis.se...

Ha det bra, så hörs vi igen / Lilla Damen