... fast de var inte fem, utan åtta... med se åtta börjar inte på F, så för att få till titeln fick jag luras lite grand (Fy, Lilla Damen ).

Klicka på bilden för större version

Namn: 044.JPG
Visningar: 1
Storlek: 182,1 KB
ID: 2341036

Risk för ras...
Efter snö kommer vanligtvis tö, vilket innebär - förutom slask blandat med is, och "halka & slå ihjäl dig skräck" - TAKRAS.
Hela takets snömängd hamnar så klart på min trappa... fryser fast och sitter fast. Stenfruset... går inte att varken hacka eller salta bort...
Resultat: Ytterdörren går bara att öppna 20 cm... vilket innebär att man lyckas bli "insnöad", fastän det nästan är barmark ute... enda possitiva med det skulle väl vara att bikinin passar lite bättre till sommaren .

Så är det bara och så brukar det vara, som sagt, men tön dröjde den här gången. Istället för rasrisk blev det lavinfara utanför ytterdörren. Fast eg är det väl samma sak... rasrisk och lavinfara, menar jag... för resultatet blir det samma på min trapp!


Klicka på bilden för större version

Namn: 001.JPG
Visningar: 1
Storlek: 90,0 KB
ID: 2341037
"Ingång på egen risk!!!

Ingen högoddsare...
Lov=sjuk! Brukar vara så, men här kom ju sjukan en vecka före lovet...
Har friskskrivit mig, men är långt ifrån bra. Gogglat runt på halsfluss, som ju jobbarkompisen fick samtidigt, kan bara konstatera att symptomen stämmer på min flunsa också (inom parates sagt; Jag hara aldrig i hela mitt liv haft så ont i halsen som jag hade för en vecka sedan).
Halsfluss har "snurrat" i klassen hela hösten, vi har ungar som käkat tre pencillinkurer... så det skulle inte vara någon högoddsare om det är det jag oxå hade/har...

Tillplattad...
Tillplattad kan man bli av olika orsaker, en är Mammografi.
Igår var det min tur att få mig en tryckare i röngtenapparaten. Gör det ont, eller gör det ont? Skulle tro att svaret är beronde på var i tiden man är, om man säger så. Efter en veckas sjuka tycker jag allt luktar och smakar disktrasa... men mitt luktsinne fick ett bryskt uppvaknande i röngtenrummet.
Människan som hanterade apparaten och mina tuttar stank svett... ska jag vara ärlig stank hela rummet! Äckligt !


Adjö (fåtta fina fiskar fimmar fumer f filla fakvariumet )!
Ska nog göra som Snotta och ta mig lite skönhetssömn nu, känner jag (inte för att det hjälper, men...)...

[ATTACH]33428[/ATTACH]