black molly äter cyano?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hampus
    • May 2004
    • 35

    black molly äter cyano?

    kan black mollys äta cyano?

    de har rensat tre kar nu ett 200L o 2 54L

    ett 54 L var så igenvuxet att man inte kunde se genom glaset - det tog dem 15 min att börja picka hål i mattan, kanske 6 timmar att få bort hälften av det som satt på rutan och två dagar för att rensa helt (inte minsta spår kvar av cyano)

    det är 6 mollys

    kan jag ha tagit fel på alg? mörkt grön, nästan svart, lägger sig mycket löst som en matta på allt under vilken ibland luftbubblor fastnar. allt i akvariet ser sunkigt ut och på vag att dö. varken ancistrus eller amano har rört dessa tidigare

    mvh

  • plizken
    • April 2004
    • 1293

    #2
    Följdfråga.. Lever dina molly efter en sådan måltid?
    Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

    Kommentar

    • jorgen41
      • December 2002
      • 2087

      #3
      Inte omöjligt att dom äter det och cyanon är bara giftig när den dör.
      http://www.aquascapes.webhop.net
      http://jorgensblog.blogspot.com/

      Kommentar

      • plizken
        • April 2004
        • 1293

        #4
        Så.. nu har jag varit till min lokala fisklangare och införskaffat molly.. Upp till bevis.. =)
        Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

        Kommentar

        • plizken
          • April 2004
          • 1293

          #5
          Det var bland det knepigaste jag har sett. Dom små dårarna nästan ratar flingfodret för att sätta i sig cyano.. Ska kolla om tre molly kan rensa upp mitt 300L.
          Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

          Kommentar

          • micke eklund
            • November 2002
            • 680

            #6
            Exakt vad jag upptäckte idag också en utsvulten hona frossade i sig cyano.

            Kommentar

            • Mathias-D

              • December 2002
              • 1122

              #7
              EVREKA!!!! .....Hur får man ett galet lekpar prinsessor att acceptera 3 black mollys?....hhhmmmmm

              Kommentar

              • oveb
                • January 2004
                • 2577

                #8

                Jag får nog försöka låna några Mollysar !
                Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

                Kommentar

                • plizken
                  • April 2004
                  • 1293

                  #9
                  Jag har princessor i cyanokaret och jag tror nog att dom gladeligen skulle stycka ett mollypar.. Jag får fundera på omplacering. Kul experiment.
                  Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

                  Kommentar

                  • Mathias-D

                    • December 2002
                    • 1122

                    #10
                    HAHA...."princessor i cyanokaret". Det är inte cyano i prinsesskaret??

                    Kommentar

                    • plizken
                      • April 2004
                      • 1293

                      #11
                      Det kan tyckas så men jag har betydligt mer cyano än jag har princessor i det karet. =)
                      Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

                      Kommentar

                      • davide
                        • February 2003
                        • 1093

                        #12
                        Någon mer som märkt denna effekt?

                        Alternativt aldrig fått några cynao i ett kar med Black Molly?
                        MVH David
                        www.Umea.akvarieforening.se | www.tanganyika.sidan.nu | Zoonen

                        Kommentar

                        • defdac
                          • January 2002
                          • 12751

                          #13
                          Då blir det till att skaffa några Mollysar och testa =) Jag har ju lite alla möjliga Cyanobakterier så det kan bli kul att se vilken typ dom gillar.

                          Ni som sett att dom äter Cyanobakterier: Är det den där illaluktande Cyanoformen som bildar "slemspindelnät"?
                          http://www.defblog.se

                          Kommentar

                          • micke eklund
                            • November 2002
                            • 680

                            #14
                            Det lilla jag hade låg som en slemmig mörkgrön/blå matta på några stenar samt en liten fläck i gruset.
                            När hon åt det så fick hon tag på en hörna och sög sedan i sig flagor av det som om det vore spagetti.
                            Lukten har jag ingen aning om tyvärr.
                            Skulle prova att svälta henne ett tag igen men skithögen till fisk hoppade ur yngelkassen tyvärr.
                            Jag får prova att fånga henne i morgon och hoppas på att cyanon växer till sig.

                            Kommentar

                            • plizken
                              • April 2004
                              • 1293

                              #15
                              Min cyano är en slemmig filt över alla fria ytor, Bryts upp till nätliknande formationer nattetid. Luktar mycket illa.. Trivs i gommen på molly..
                              Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...