Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Låter väl jättebra
    gillar stänktetrorna mycket och sneglat lite på dessa av och till
    Jaha stänktetrorna - resten då? Vad tror du, andras råd är guld värt!

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Jag menade allt
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Flaggorna är väl i övre skiktet och laetacarorna mot bottenregionen väl om jag fattat det rätt.
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Flaggorna är väl i övre skiktet och laetacarorna mot bottenregionen väl om jag fattat det rätt.
          Vi har fattat rätt bägge två .

          Vet inte hur jag ska göra med mitt Bågfensciklidpar. Jag köpte ju från början 1+2. Honan som finns kvar nu jagade den andra honan så hon till slut satt fast mellan värmaren och glaset. Fick till slut avliva henne . Nu är det hannen som jagas så fort dom har lekt. Idag satt han fast vid insuget på juwelfiltret. Så här kan det ju bara inte fortsätta förstås

          Med facit i hand, så skulle jag ha skaffat en liten grupp av dessa, men lite försent nu.
          Funderar på att lämna tillbaka hanen så att han får lugn och ro. Avskyr när sånt här händer.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • HWH
            • March 2013
            • 2310

            Här har man jobbat och inte zoopetat på ett par dagar och så får man så här härlig läsning och spännande bilder att kolla på. Mats långa inlägg var ju bara grymt. Och karen är ju jättefina, du har ju inspirerat mig att köpa vallisneria.
            /Helena,
            Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av HWH
              Här har man jobbat och inte zoopetat på ett par dagar och så får man så här härlig läsning och spännande bilder att kolla på. Mats långa inlägg var ju bara grymt. Och karen är ju jättefina, du har ju inspirerat mig att köpa vallisneria.
              Tack Helena

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Idag har jag beställt 20st. stänktetror, lite början i alla fall .
                Egentligen skulle jag vilja beställa alla fiskar på en gång otålig som jag är, men trots allt, så har jag en liten bit sunt förnuft i alla fall...och lite tålamod .

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Men nu är det ju incycling som gäller. Du börjar med en av mina favoritarter. Blir lätt ljusgrön....
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    Men nu är det ju incycling som gäller. Du börjar med en av mina favoritarter. Blir lätt ljusgrön....
                    Ja, det är incycling som gäller...

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Trist men sant. Blir ju lika i mitt 450.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Bluewing
                        Trist men sant. Blir ju lika i mitt 450.
                        Fast jag fuskar med flytande bakteriekultur, det har jag alltid gjort

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Likan
                          • April 2012
                          • 2611

                          Det ska bli spännande att höra om dina stänktetror sedan. Har själv varit sugen på dem.
                          450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                          Kommentar

                          • HWH
                            • March 2013
                            • 2310

                            Jag tycker det är svårare detta med att vänta nu än när man startade kar första gången. Är ju i samma fas med mitt nya kar i vardagsrummet. Behöver fylla på med fisk sakta. Det är svårt och då är det en fördel att man behöver beställa fisken Inger så man inte bara kan spontanköpa efter en vecka.
                            /Helena,
                            Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av HWH
                              Jag tycker det är svårare detta med att vänta nu än när man startade kar första gången. Är ju i samma fas med mitt nya kar i vardagsrummet. Behöver fylla på med fisk sakta. Det är svårt och då är det en fördel att man behöver beställa fisken Inger så man inte bara kan spontanköpa efter en vecka.
                              Instämmer Helena det där med att vänta. Jag tror, att jag fyllde mitt alla första 54 med massor av fisk den första veckan. Kommer inte ihåg hur det gick faktiskt, minns i alla fall att jag snabbt bytte upp mig i storlek på karet.
                              Så ibland är det "fördel" med beställning .

                              Likan; jag tycker också att det ska bli kul med dessa för mig nya tetror

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Likan
                                • April 2012
                                • 2611

                                Hej! Hur går det.
                                450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...