vad går tillsammans med era räkor?

#1 - 8 maj 2009 10:52
Vad har ni för fiskar som går tillsammans med era räkor samt storleken på akvariet räkorna går i :)
#2 - 8 maj 2009 10:57
Boraras merah. 45liter
#3 - 8 maj 2009 11:03
Små små praktbotier och fyra st ett och ett halvt åriga ancistrus i ett 100 liters, fin fint tillskott med körsbärsräkor för botierna som är fantastiska i färgerna, går även två st snart fyra åriga super-size amano killar i burken.

Tilläggas skall att botierna låter dom största körsbärsräkorna vara men så fort kullarna av räklingar vågar sig ut i det fria startar jakten.
#4 - 8 maj 2009 12:21
Boraras merah jätte fina fiskar!
maggan55 skrev:
Boraras merah. 45liter
#5 - 8 maj 2009 12:50
Jag har räkor i alla mina 6 kar och de går tillsammans med olika tetror, apistogramma, ancistrus, corydoras, rasboror, endlers och..hmm..andra räkor.
#6 - 8 maj 2009 17:11
Äter inte fiskarna upp de??
TinaM skrev:
Jag har räkor i alla mina 6 kar och de går tillsammans med olika tetror, apistogramma, ancistrus, corydoras, rasboror, endlers och..hmm..andra räkor.
#7 - 8 maj 2009 17:13
Ett endleryngel som av någon väldigt underlig anledning har överlevt en total tömning på vatten och inredning men som senare visade sig när karet var nyfyllt igen... ????
#8 - 8 maj 2009 18:08
Mina Körsbärsräkor går med Citrontetror och Corydoras.

NIC skrev:
Ett endleryngel som av någon väldigt underlig anledning har överlevt en total tömning på vatten och inredning men som senare visade sig när karet var nyfyllt igen... ????

:D Otroligt! Tänk om det var lika lätt med Scalarerna. ;)
#9 - 8 maj 2009 18:15
Guppyhotell med B. brigittae, Galaxyrasbora + två Snäckätande snäckor.
#10 - 9 maj 2009 09:59
Som min sign säger..
Men det blir just inga räklingar.. Har egna kar till räkorna också.. :D
#11 - 9 maj 2009 11:48
HAhahaah!
Trodde jag vart av med alla mina endlers, hade fel...simmade 4 st efter akvarietömning och påfyllning.

Marisch skrev:
Mina Körsbärsräkor går med Citrontetror och Corydoras.

:D Otroligt! Tänk om det var lika lätt med Scalarerna. ;)
#12 - 9 maj 2009 13:07
Mina sorgmantel tetror slaktade alla mina räkor......
#13 - 9 maj 2009 20:00
Gunrunner skrev:
Mina sorgmantel tetror slaktade alla mina räkor......

inte så konstigt har du inte sett pirayatänderna på dom???
#14 - 9 juni 2009 22:31
fyra st danio margaritatus går med några cherrys
5 amnos med Dvärgrasbora,endlers,lyrstjärtkillis och en liten ctenopoma.
#15 - 10 juni 2009 09:00
Ancistrus sp. är enda fisken som inte käkat räkor (ännu) oavsett storlek.

//C
#16 - 10 juni 2009 17:29
Gissa om jag vart glad när jag såg min räka efter att ha gett firrarna mat :) då bara poppade den upp från ingenstans :)
Fiskarna bryr sig inte om den, inte ens malen (segelfensmal) och de delade på samma algtablett :D

räka nr 2 har jag inte sett till...bakom akvariet fanns inga spår av den heller.
#17 - 10 juni 2009 17:41
Jag har mina körsbärsräkor i ett 310 liters kar som jag har till odling med olika sorters pansarmalar, ancistrusmalar, snäckor och en sewellia unge och sen är där några guppyyngel med.:)
#18 - 11 juni 2009 09:31
Har bara sett en, igår innan lyset släktes ner gick den framför akvariet och då fick man en chans att titta lite på den :) Så söta när de arbetar så där med fossingarna :D
Få se om jag köper 2 st till idag =)
#19 - 14 juni 2009 11:01
Mina räkor är riktigt coola :) De flyttar inte på sig när malen kommer, HAN på nästan 9cm får flytta på sig, tror de kittlar honom med sina antenner som gör att malen blir lite irriterad *hehehe*

Vart gömmer de sig på dagarna vet jag ej. de kommer bara fram på kvällen och letar mat :)
Bilagor:
#20 - 14 juni 2009 11:29
Har gula räkor med Dvärtandkarpar/mollys i ett 70liters med bottenfilter.

Har mina körsbär (odlingen) med 2 a helena + en DarioDario i ett 70liters med bottenfilter.

Sen har jag ytterliggare x-antal körsbär i ett 260liters med mycket växter, tillsammans med 1 scalarepar/ svärdbärare/ DarioDario/ kardinaltetror/ pansarmalar/ segelfensmollys/ platy / a helena
Bilagor:
#21 - 14 juni 2009 13:29
Körsbär och amanos, har haft dem med palettciklid, Neolamprologus brevis, ett par olika grönlingsfiskar, Teleocichla-dvärg-gädd-ciklider, Ancistrus, Danionella, Sawbwa, Poecilia caucana och Limia nigrofasciatus.

Teleocichlan kunde ta körsbärshanar men lämnade honorna ifred, grönlingarna verkar kunna ta körsbärsyngel, ingen annan har brytt sig om körsbären över huvud taget vad jag kunnat se. Antar att de tagit yngel, men körsbären har i alla fall lyckats öka i antal hela tiden.
#22 - 17 juni 2009 02:56
Jag har inget sällskap till mina räkor. De ynglar av sig som attan och sköter sitt boende på yppersta sätt.
Dock såg jag härom veckan en mastodonträka tillsammans med mina David Sansii Oo Det är den största Crystal Red jag någonssin skådat!
#23 - 17 juni 2009 04:23
qenzo skrev:
Jag har inget sällskap till mina räkor. De ynglar av sig som attan och sköter sitt boende på yppersta sätt.

Dock såg jag härom veckan en mastodonträka tillsammans med mina David Sansii Oo Det är den största Crystal Red jag någonssin skådat!

bild?[:o]
#24 - 17 juni 2009 11:52
En mastodonräka vill jag se bild på! =)

Annons