snigel ägg??

#1 - 5 oktober 2008 15:21
hejsan.. jag har fått massa prickar på stenar i mitt akvarium. dom är lite ovala, har samma för som myrägg, på vissa ställen ligger dom på rad och andra ställen oregelbundet men ändå i samlad grupp

ringde min närmast zoo affär och han sa att det kunde vara snigel ägg.

jag såg dom i början av veckan men nu har det blivit betydligt fler

någon som har en aning om vad det kan vara:confused:
(vill bara vara säker så det inte är någon ohyra:))

tack på förhand
#2 - 5 oktober 2008 15:22
Vad har du för fiskar i ditt akvarium?
#3 - 5 oktober 2008 17:24
Och vad har du för sniglar i akvariet?
#4 - 7 oktober 2008 19:12
fiskar har jag. 2st palett ciklider (hona hane), blå gurami hona, öronål, black ghost, vanlig pleco sen en liknande hajmal... sen har jag två vanliga solfjäder räkor.

Sniglarna tror jag heter zebra snigel och dom har jag fem stycken av
#5 - 7 oktober 2008 19:17
Zebrasnäckor är väl ganska kända för att lägga ägg här och var. Svårt är det att få väck oxå har jag för mig.
#6 - 7 oktober 2008 19:20
Käkar inte nyckelhålsciklider små snäckor?
Har för mig att jag läst det nånstans...
#7 - 7 oktober 2008 19:50
Det är definitivt dina zebrasniglar som lagt ägg, har samma fenomen på mina mangroverötter sen jag köpte zebrasniglar, bara att skrubba som attan:(
#8 - 7 oktober 2008 19:54
men är dom inte befruktade då?? jag vill ha mer sniglar så kanske kan sälja till zoo affärer eller ha i de andra karen
#9 - 8 oktober 2008 07:39
Mandela skrev:
men är dom inte befruktade då?? jag vill ha mer sniglar så kanske kan sälja till zoo affärer eller ha i de andra karen

Zebrasnäckornas ägg kläcks inte i rent sötvatten. De behöver brackvatten för det, och det är rackarns svårt att ställa in vad för salthalt de skall ha. Det finns många och långa trådar om att odla just zebrasnäckor på andra forum.
#10 - 8 oktober 2008 19:11
ok.. det va lite spaceat...jag har lite salt i två tsk/100 liter och det är på 110liter.

det är gigantiskt många alltså... det ser ut som paintboll bana kan man säga fast utan klet.

kan dom vara befruktade fast det inte blir något???

Annons