Nu har de öppnat i Botkyrka, vid Coop i Fittja. (Gångavstånd för mig, hurra!). Mycket bra utbud på mat, tillbehör, akvarier i många storlekar på lager (helglas och möbelakvarier). Riktigt bra priser, massor av rötter till styckpris(!). En del fisk, inget superutbud, men den som finns är riktigt billig. T.ex tre färgvarianter av tigerbarb. Neontetrorna tror jag kostade 4 kr/st.
När vi var där för tre dagar sen var växtakvarierna grumliga men de var precis nystartade så det är nog mer att se nu.
Några specialakvarier för dammfisk - Guldfisk 8kr/st (ingen guldfisk fanns när vi var där, antingen slut eller så hade den inte kommit hem än).
En del tillbehör som man kanske inte hittar i kvarterszooaffären, som tre olika Co2-system i olika prisklass att välja bland, flera bakgrunder i relief - dock ej BTN. För er som bor i närheten eller åker till Stockholm över en helg kan jag rekommendera ett besök.
Såg ett diplom för genomgången utbildning, men det ska väl alla ha, och så var det en kille som verkade dedicerad till akvaristikavdelningen.
Allt det här är bra. Min farhåga är att barnfamiljer åker för att köpa grejer för att bygga ut uteplatsen och så tjatar barnen till sig ett akvarium i fel storlek med fiskart om inte går ihop och för lite växer samt för mycket mat... Hoppas jag får fel och att personalen är duktig på att upplysa.
De hade snigelätande sniglar - vad är det?