Mollyyngel

#1 - 22 mars 2008 12:17
För 2 dar sen ploppa dom ut dom små liven :) ca 10 st..
har haft silvermollysarna i ca 3 månader nu o bara väntat på att dom ska yngla av sej..
jag har lagt märke till att all är vita eller ljusa till färgen utom 2 som är väldigt mörka, va beror de på? pigmentfel?
#2 - 22 mars 2008 12:26
Nej, det är inget pigmentfel utan helt naturligt att det blir skillnad i färg på yngel från dessa fiskar.
#3 - 23 mars 2008 19:42
jag har haft en hel del mollyyngel själv. de har också haft lite olika nyanser i början men sen när de växt till sig så är de alla samma. :)
#4 - 23 mars 2008 19:46
jag har haft en hel del mollyyngel själv. de har också haft lite olika nyanser i början men sen när de växt till sig så är de alla samma. :)

nä du emelie, det är jag som fått tagit hand om dem:P och ngra e lite grå fortfarande^^ men de e nog bara som de är
#5 - 25 mars 2008 12:50
nu ser jag att de snarare är 20 yngel :P måste ha legat gömda i början..
de är flera som är mörka men ett par stycken är helt kolsvarta :)
dom vuxna fiskarna bryr sej inte ett dugg om yngeln så ja låter dom simma i stora karet!
enda nackdelen är väl att dom sugs in i filtret hela tiden så jag måste öppna de o släppa ut dom små liven stup i ett hehe..
#6 - 25 mars 2008 14:44
Teague skrev:
nu ser jag att de snarare är 20 yngel :P måste ha legat gömda i början..

de är flera som är mörka men ett par stycken är helt kolsvarta :)

dom vuxna fiskarna bryr sej inte ett dugg om yngeln så ja låter dom simma i stora karet!

enda nackdelen är väl att dom sugs in i filtret hela tiden så jag måste öppna de o släppa ut dom små liven stup i ett hehe..

Om det är möjligt kan du trä en nylonstrumpa över pumpen :) Om du inte vill släppa ut dem hela tiden, kan ju lätt bli lite jobbigt i längden :p
#7 - 25 mars 2008 14:48
Nina82 skrev:
Om det är möjligt kan du trä en nylonstrumpa över pumpen :)

Men ta ut foten först;)!
#8 - 25 mars 2008 14:52
ansjo skrev:
Men ta ut foten först;)!

Ha, ha... Smart råd :p
#9 - 25 mars 2008 16:40
ansjo skrev:
Men ta ut foten först;)!

haha jag ska försöka komma ihåg de om de blir aktuellt ;):D
#10 - 27 mars 2008 14:51
hej jag har segelfensmolly fyra honor och två hanar för innan hade jag bara två honor
men dom fick inga yngel av dom då men nu har jag fått tre stycken yngel av dom
två nya honorna

Annons