hjälp vad gör jag????

#1 - 2 mars 2008 20:00
för 2 veckor sedan fick vi tillfälligt flytta pga en reperetions evakuering av vårat hus.Följden av detta blev en spricka i mitt 200 l akvarium... jag lyckades plasera ut alla mina fiskar utom 2 scalarer som ingen kan tänkas hysa då dom är väldigt stor och VÄLDIGT aggressiv. jag fick låna ett alldeles för litet akvarium tills vidare och under den senaste veckan så har dom varit helknäpp, attackerat glaset så fort man har gått förbi...jag trodde detta berodde på tankens storlek osv. Nu när jag skulle ge kvällsmat så ser jag något förbryllande, det kryllar utav yngel.....vad gör jag??????
SNÄLLA SVARA NGN SNABBT!
#2 - 2 mars 2008 21:59
Dom klarar sig ett par dagar utan mat om dom är "nya". Dom har ju säcken kvar. Sen är det antingen till att börja kläcka artemia eller köpa yngelfoder. Låt dom gå med föräldrarna. Det gör jag med mina. Jag har märkt att mina inte bjuder upp till lek så länge dom har gammal avkomma i akvariet. Så fort den är borta är det dagss igen.
Ställ samma fråga i avdelningen för Sydamerikanska fiskar.
#3 - 3 mars 2008 07:27
Köp nykläckt artemia på flaska och seras babyfooder...
Låt yngelna och föräldrarna gå ihop i akvariet.
#4 - 3 mars 2008 08:18
firefox75 skrev:
Köp nykläckt artemia på flaska

Vad är det? Det har jag aldrig sett och kommer nog inte att göra heller då nykläckt artemia är en färskvara och inte kan säljas på flaska.
#5 - 3 mars 2008 10:10
Gratulerar till yngel! Jättekul! Låt dom gå tillsammans som tidigare sagts. Jag håller tummarna för att det ska gå bra!

Mvh Eva
#6 - 3 mars 2008 14:22
nykläckt artemia på flaska låter som någonting en akvariebutik kan producera och sälja..

Annons