Hej
Är det ovanligt att det kan gå mer än en månad utan att någon av Svärdis honorna har blivit på tjocken?
1 hane och 3 honor.
Eller går det bättre med en annan kombo?
2 hanar 3 honor
1 hane 10 honor : )
Bara nyfiken;)
aggehunk skrev:Hej
Är det ovanligt att det kan gå mer än en månad utan att någon av Svärdis honorna har blivit på tjocken?
1 hane och 3 honor.
2 hanar 3 honor
Bara nyfiken;)
aggehunk skrev:Ok så klart : )
Då blir det en hane och två honor till...så vi får se lite action : ).
Men jag tycker min hane är aktiv med leken, fäktas mycket men det blir ju inget av det (blindskott)
Har mycket växter bra vatenvärden gott om gömställen....
Då blir det så........skriver och berättar hur det går
Tack
aggehunk skrev:Hej
1 hane och 3 honor.
2 hanar 3 honor
Bara nyfiken;)
tummen skrev:Skriv hur det går, när det händer nå´t....
aggehunk skrev:Idag när jag vakna hade jag yngel ca 8 st:D
Men det som jag tycker är konstigt är att dom ser inte gravida ut, man har läst om, nästan fyrkantiga honor, tjocka vit mage, yngel ögon genom honan....... Men inte jag [:(!]
Va F*n jag vill ha en smäll fet hona så jag hinner lägga henne i en yngelkasse så inte ynglen blir mat till mina Fjärilsciklider.
Jag tror att jag har en gravid hona men hon har inte "Oj hon måste vara gravid utseende", ska man lägge henne i en yngelkasse och vänta kan vara ganska många dagar?
Föresten glömde nämna det att jag köpte 1 hona och 1 hane till......
Det var inte så bra, för den nya hanen är en mes, den andra hanen är för dominant.
Så han lär väll dö snart, fast då blir ju han den andra glad 4 honor nästan lyx:)
tummen skrev:Grattis till de 8 yngle du nu har, fler blir det säkert i framtiden. En stor svärdbärarhona kan föda upp till 150 yngel i en och samma kull....:D
aggehunk skrev:Nice ska bli roligt att se 150 st Hahhaa
Föresten tror jag nog att min Endlers hona Ynglar idag:D:D:D:D
eller imorgon[:(!]