Har inte skrivit här på ett tag..
Tänkte bara berätta att för ca en vecka sen hittade jag ett Platyyngel på ca 1cm bakom vår bakgrund, :) det gick att vippa lite på bakgrunden utan att gruset eller nåt rubbades, så det var ju bra, men det var lite pillrigt att fånga den i håven iaf, men det gick, vi släppte den ju i på andra sidan, så den har bott med dom andra fiskarna nu,, den är så söt :)
Jag fick ju värsta chocken liksom och utbrast "Va?! det är en fisk bakom bakgrunden! En liten bäbisfisk!" :D
Det var tydligen den enda som klarat sig, vi har inte ens märkt att hon fått ur sig ynglen.. Måste väl vara 1-2 veckor gammal antar jag..
Det där ynglet hade nog kanske råkat flyta över bakgrunden på nåt sätt.. vet inte.. dom är väl inte så små så dom kommer igenom det nätet som sitter på bakgrunderna?
Vår andra Platyhona ser ut som hon ska spricka snart, hon beter sig lite skumt, och jag tror det är dags snart.. men just nu är hon inne i grottan och vår ancistrus Destiny ligger i öppningen.. haha, han vill inte släppa ut henne ser det ut som :D
Fast det finns en till öppning på grottan också :p
Men det ser lite kul ut iaf..
Men ja, hon kanske vill föda där, fast dom föder väl mest ute bland växterna eller nåt tror jag..
Kul är det iaf :) Spännande :)