Gibbiceps tillväxt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gimbo
    • January 2005
    • 2734

    Gibbiceps tillväxt

    Hej!

    Vad jag har förstått så blir Gibbiceps ganska stora av sig (nybörjare). Jag undrar hur snabbt växer de egentligen? För man vill ju inte heller att de ska gå undernärda och växa dåligt pga det.

    Idag har jag en st i ett 112 Liters kar som är ca 7cm vilket den var när jag införskaffade den för ca 2 månader sedan. Jag stödmatar den med tabletter varannan dag.
    -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.
  • gugges
    • May 2003
    • 893

    #2
    Det släktet växer fort för att vara "mal" jag tror att det är en av de snabbast växande. hur fort hänger på flera saker, vattenvärden, foder osv osv
    Guardians Of Catfish - www.goc.se

    Kommentar

    • Jesper 2
      • April 2004
      • 56

      #3
      Dem växer naturligtvis olika fort beroende på akvariets storlek, vattenbyten och mat. Den kommer antagligen vara för stor för det akvariet inom ett år.

      Kommentar

      • Devvie
        • October 2004
        • 97

        #4
        Jag håller med föregående, jag skaffade en för ca. 3 månader sedan, som då var ca. 12cm, den är nu ca. 20cm, jag matar inte speciellt mycket, men det lyckas ibland suga på en algtablett, en gurka eller tillåmed räkor, den tycker verkligen om räkor, vilket jag finner lite konstigt.

        Men det finns helt klart malar som växer snabbare, även om denna växer fort för en L-mal
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=286609

        Kommentar

        Arbetssätt...