ja katter är verkligen olika. Vår katt skaffades när jag var hemma mycket. sen när jag börjae jobba så kände hon sig ensam, så hon fick en kompis, men de är som natt o dag när det gäller beteedne, självständighet mm. denen aär orädd, den andra harig, mm mm.
Vår katt var över 1 år gammal när vi skaffade nr 2. Rekommenderar sterilisering dock om de ska vara inne mycket. Visserligen så är det bra även om de äör ute, så blir det inga oönskade kattungar. De får inte stryk så mycket ute heller när de är kastrerade.
ppilelr till katt rekommederar jag inte. de är inte gjorda för katter egentligen och de utvekclar oftast cancer och bölkder efter ett par år. Har bekanta som ett par gånger har fått katter som bara levde 4 5 år bara för att de fick cancer. Så operation är bättre, om man inte ska avla på dem. man kan skaffa en kull ch sedan sterilisera.
Hanar är det nästan ett måste på då de pinkar överallt då de blir könsmogna. Honorna låter för jävligt när de löper, det gör de inte när de är steriliserade.