Tjenare!
Nu har det gått ett tag sen jag startade mitt akvarium. Tänkte att jag ville dela med mig lite av mitt akvarium. Det har varit både tungt att bära och tungt för plånboken. Jag har både haft fram och motgångar, men jag har inte förlorat någon discus, än, peppar peppar ta i trä...
I alla fall här är lite om min drömplats!
720 liters akvarium, okänt märke, men snygg design har det. 12mm tjockt glas. Svart bänk av massiv spånskiva. Ramp med 4 luckor, belysningen består av 2 x 80 watts lysrör med reflektorer från Juwel.
Pumpar som är i är 2 x Am top ytterfilter 3337 och 1 x Aquael unifilter uv-c 1000.
Kan inte alla växter riktigt, men där är bland annat hornsärv, vattenormbunke tror jag den heter, m.m.
Fiskarna består av:
9 Discus
Neontetror
Siamesiska algätare
Fläckiga pansarmalar
Citrontetror
Kilfläckstetror
Nättetror
1 Stänktetror olyckligtvis
4 Platy
4 Black molly
1 lykttetror olycktvis (ren gissning)
Jag tror det är alla sorterna, har säkert glömt någon.
Här kommer bilder!
Uppdateringar kommer.
Nu har det gått ett tag sen jag startade mitt akvarium. Tänkte att jag ville dela med mig lite av mitt akvarium. Det har varit både tungt att bära och tungt för plånboken. Jag har både haft fram och motgångar, men jag har inte förlorat någon discus, än, peppar peppar ta i trä...
I alla fall här är lite om min drömplats!
720 liters akvarium, okänt märke, men snygg design har det. 12mm tjockt glas. Svart bänk av massiv spånskiva. Ramp med 4 luckor, belysningen består av 2 x 80 watts lysrör med reflektorer från Juwel.
Pumpar som är i är 2 x Am top ytterfilter 3337 och 1 x Aquael unifilter uv-c 1000.
Kan inte alla växter riktigt, men där är bland annat hornsärv, vattenormbunke tror jag den heter, m.m.
Fiskarna består av:
9 Discus
Neontetror
Siamesiska algätare
Fläckiga pansarmalar
Citrontetror
Kilfläckstetror
Nättetror
1 Stänktetror olyckligtvis
4 Platy
4 Black molly
1 lykttetror olycktvis (ren gissning)
Jag tror det är alla sorterna, har säkert glömt någon.

Här kommer bilder!
Uppdateringar kommer.
Kommentar