SA-dokumentär. Ivan Mikolji

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    SA-dokumentär. Ivan Mikolji

    The Freshwater Natural Aquarium Documentary shows freshwater tropical aquarium fish in the wild, in their natural habitat. Have you ever wondered what your f...
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Den får jag spana in när jag kommer hem!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Den får jag spana in när jag kommer hem!
      Visst, bara att sätta sig ner och njuta!
      Det är ju framför allt miljöerna man blir helt hänförd av att spana in, och så börjar man verkligen fundera på hur fina parametrar det är - och hur vi har det i våra kar...

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        #4
        Nu längtar jag hem för att kura ihop mig i soffan med en filt uppdragen till öronen ( fryser i detta skitväder) och så skall jag kolla på denna underbara film
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          #5
          Jag kan fortfarande inte se YT-filmer på Zoopet, men jag kollade på några SA- dokumentärer i går, så det kanske är samma. Diskusarna, som vi har i våra kar - dom lever långt ifrån sin egen biotop, men vi får göra så gott vi kan.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • daniel_i_malmö
            • April 2002
            • 1103

            #6
            Den är riktigt bra och rekommenderas!

            MAF har fått en DVD-kopia av Ivan och vi visade den på vårt senaste möte i Malmö Akvarieförening, och det var mycket uppskattat.
            Malmö Akvarieförening
            no hope, no harm, just another false alarm

            Kommentar

            • macke_fisk
              • December 2005
              • 4442

              #7
              Denna dokumentär var verkligen sevärd och intressant! Kul att se fiskarnas naturliga miljöer .
              MVH macke_fisk

              Kommentar

              • Ryskbompa
                • August 2012
                • 930

                #8
                Äre bara jag som tänker: JAG VILL ÅKA DIT!!! VAD KOSTAR DET!

                Kommentar

                • KristianE
                  • April 2012
                  • 1443

                  #9
                  Jag har dykutrustningen ligger framme i hallen, när åker vi?
                  (jaja, jag har alltid dykutrustning i hallen eftersom jag använder den ett par ggr i veckan men det lät ju bra)
                  //Kristian
                  Följ mitt 1440l SA projekt på
                  http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    #10
                    Verkligen en helt underbar film. Som så ofta i dessa filmer kan jag ju notera att det vi som akvarister upplever som ett misslyckande, alger, är en självklar del i den naturliga miljön. Såg t.ex. Cyanon flimra förbi ibland.
                    Det blir verkligen annorlunda att se fiskens naturliga beteenden i naturliga miljöer. Väcker en del inredningstankar.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      #11
                      Ja, det här med alger, det är en svår och stor fråga men tror inte som sagt att man skall vara så "rädd" för dem, de är ju ett naturligt inslag som vi ser på filmen men de får inte ta överhanden och det är ju in definitionsfråga för var och en, vad som är mycket eller inte.

                      När jag ser sådana här filmer så kommer känslan att - jag river ut allt i karet och bara har sand och lite "skit" så som mulm, löv, nån enstaka sten/rotbit och kanske en växt...
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        #12
                        Tänkt samma sak. Fiskarna kommer att bli extatiskt lyckliga, men skulle man klara av att titta på eländet, det är frågan Vi har kanske inredningen mest för oss och inte så mycket för dem, våra fiskar.
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          #13
                          Precis, vi har inredning för vår skull men jag tror nog att jag hade gillat att se fiskarna få lite mer naturligt beteende, så mycket som det nu går i ett akvarium, det har ju trots allt sina begränsningar..
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            #14
                            En del av det där har du ju lyckats nå genom ditt bruk av löv på botten som får förmultna. Sedan att du är en sopa på att få akvariet se fult och sunkigt ut, det får du kanske leva med.
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              #15
                              Fult och sunkigt akvarie , så som vi tänker i denna tråden, är naturligt
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...