<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Är det nogåt speciellt med TROPICA MASTERGROW?
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Dom skriver exakt vilka ämnen dom har i sitt recept, och deras kombination är bra. Dessutom är det drygt. Nackdelen är att dom inte kan erbjuda varken Ca, P eller N.
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Jag köpte nyligt hemkört efter TETRAS gamla recept.
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Vad är det för recept? Visa!
Och som jag ser det skulle bottengödning vara onödig då ett akvarie varit igång med fiskar,ca.ett år.
Jag göder i princip bara i vattenkolumnen av två anledningar: Det bildas mindre rötter ovanför gruset och man kan mäta exakt vilka näringsämnen som fattas.
Bottengödning är dock bra vid uppstart eftersom det är svårt att veta när växterna börjar käka, och då är det lätt att man bara göder algerna om man kör med vattennäring.
Det gäller att hitta en balans som kan vara svårare att hitta i ett extremt "växtakvarie" än i ett mera ordinärt "fiskakvarie".
Stämmer. Jag brukar jämföra med folkrace och Formel-1. Krashar man med en F1 bil så kan det gå riktigt illa.
Hjortgatans Zoo hade en hel del bra och intressanta artiklar som jag läst!!!
Åh man tackar! =)
// Växtnörden.