Ja, nu är det ju tyvärr som så att mitt nyinköpta 170liters inte blev särskilt långvarigt.
Det här är nästan som en slags skämthistoria men jag lovar och försäkrar er att den tyvärr är sann!=(
Jag fick ett toppenpris på ett helt "set" med både pump, akvarie,ställning och värmare.
Kom hem glad i hågen och ställde upp det, startade upp det också såklart och började med inredningen och växtplantering.
Allt gick fint i sisådär tre veckor, då jag precis införskaffat lite fiskar.
På natten satt jag som väl var vid min dator, en bit bort från akvariet, för att ni bättre ska förstå hur det hela kunde ske så kan jag berätta att min stora hörnsoffa står i närheten av akvariet.
Jag har en katt och en stor hund och det är väl här ni börjar ana hur det gått till...
Katt springer och leker...rusar runt utan att hunden ens bryr sig om den, vilket jycken för övrigt sällan gör.
Men denna kväll gjorde hunden något som jag aldrig kommer glömma och gjorde att jag nästan ville tvångsraka dem nakna båda två.
Hunden jagar katten, som rusar utmed ryggstödet på hörnsoffa, tar ett jätteskutt rakt upp på akvariet, och den DUMMA JÄVLA HUNDEN följer efter, plumsar rakt ned i akvariet båda två varpå det spricker!
Gissa om det blev panik!
En massa springande med hinkar, handdukar och allt jag kom över här hemma, men jag lyckades klara golvet och allting annat runt omkring till min stora lycka!
Men, för att återkomma till ämnet, så undrar jag hur fasen jag ska kunna fixa akvariet igen?
Jag har ingen som helst erfarenhet av att limma akvarier eller sådant men jag är dock mycket händig själv, för jag är bonde från början och även gammal byggjobbare så jag tycker väl att det inte vore världens svåraste men vill ändå ha tips och råd hur jag ska göra med det hela.
Är inte det bästa att helt byta ut alla glas i hela akvariet med tanke på vilken jäkla smäll hela akvariet måste ha fått sig?
Just nu är det ju bara framrutan som är spräckt, men det är en rejäl spricka och det läcker som satan.
Vore tacksam för alla tips och svar!
Mvh Danne -en djurägare med otur.