Akvarieshopen.com (Flodströms)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zenthar
    • February 2010
    • 129

    Akvarieshopen.com (Flodströms)

    Det verkar vara ett seriöst företag och de flesta verkar vara nöjda med leveranser.
    Men efter snart 3 veckor utan några varor eller inte ett enda svar på mina frågor eller min annulering av beställningen så börjar jag undra.

    Konkursbelagt eller enbart trög försäljare?

    Någon som har liknande erfarenhet av samma försäljare?

    Kanske är jag som är otålig men isåfall ska de heller inte skriva på hemsidan att de svarar inom 24 timmar...

    Mvh Daniel
    60 Liter SA Sällskap
    325 Liter Malawi
  • Yollis
    • February 2010
    • 479

    #2
    jag la en beställning för 5 dagar sedan, men sen "kukade sidan ur" så den gick aldrig iväg, tackar min lyckliga stjärna för det just nu!
    /Cicci - akvarie-rookie! ~100l fiskburk, projekt m bilder

    "Happy Wife - Happy Life"

    Kommentar

    • IssaPissa
      • October 2007
      • 26

      #3
      Beställde filter därifrån...

      men avbeställde när det inte hade hänt något på två veckor. De verkar vara otroligt sega!

      Kommer aldrig handla något mer därifrån!

      Kommentar

      • Zenthar
        • February 2010
        • 129

        #4
        Nej jag tänker heller aldrig mer handla där.
        Jag hoppas bara att jag får tillbaka pengarna som redan ligger ute...

        Beställde samma grejer från aquaristic.net istället och betalade då 800 kronor istället för 1500 kronor..

        Mvh Daniel
        60 Liter SA Sällskap
        325 Liter Malawi

        Kommentar

        • Sultanen
          • January 2008
          • 2457

          #5
          Har du ringt: 0763 360054? Dom har ju nummret på hemsidan, alltid smartast att försöka där innan man börjar klaga, deras system kan ha havererat eller whaterver.
          300L Räkkar
          400L Växtakvarium
          220L Saltvatten - Under uppstart
          Intresserad av räkor? www.RedBee.se

          Kommentar

          • Zenthar
            • February 2010
            • 129

            #6
            Ursprungligen postat av Sultanen
            Har du ringt: 0763 360054? Dom har ju nummret på hemsidan, alltid smartast att försöka där innan man börjar klaga, deras system kan ha havererat eller whaterver.

            Ååh ja.
            Har prövat att ringa dem ett tiotal gånger nu på varierande tider, aldrig något svar, inte ens signaler som når fram utan mobilen är avstängd.
            har även prövat numret som finns på Eniro men det är heller inte aktivt.

            Mvh Daniel
            60 Liter SA Sällskap
            325 Liter Malawi

            Kommentar

            • Sultanen
              • January 2008
              • 2457

              #7
              Aha, då är det illa!
              300L Räkkar
              400L Växtakvarium
              220L Saltvatten - Under uppstart
              Intresserad av räkor? www.RedBee.se

              Kommentar

              • Zenthar
                • February 2010
                • 129

                #8
                Fortfarande idag så har jag inte fått tillbaka några pengar eller varor heller för den delen.
                Försäljaren går ej att nå via telefon och svarar inte på mail.

                Dags att polisanmäla?

                Dagens tips: Beställ inte på Flodströms!
                60 Liter SA Sällskap
                325 Liter Malawi

                Kommentar

                • Johanski
                  • February 2007
                  • 3044

                  #9
                  Ursprungligen postat av Zenthar
                  Dags att polisanmäla?
                  Känner inte till affären själv, men om jag tycker definitivt du ska anmäla om allt du säger stämmer.

                  Kommentar

                  • karrokaja
                    • March 2006
                    • 5388

                    #10
                    lustigt... jag har väntat sen i juli på en termometer i glas, ett kh test och nåt annat test... men inget har kommit. börjar bli en aning iskallt hatisk mot detta ställe!
                    Men jag ringde och han ordnade så att grejerna skulle kommit förra veckan nån gång... men näe.
                    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                    Kommentar

                    • sissi.
                      • February 2010
                      • 250

                      #11
                      Guldfisken är värt att pröva istället, har beställt därifrån nu två gånger och varorna kom efter två dagar!

                      Kommentar

                      • mikey13
                        • October 2007
                        • 465

                        #12
                        Det låter skumt, beställde ett ytterfilter därifrån som jag fick hem på en vecka.....
                        Fick det förra veckan, så min leverans fungerade i alla fall?

                        Vet att dom hade en veckas semester i början av Mars.
                        __________________________________________
                        Mitt 720L projekt
                        375L Inbyggt i väggen-projekt

                        Kommentar

                        • karrokaja
                          • March 2006
                          • 5388

                          #13
                          när jag snackade med dom så sa han att dom har bytt system... och det kan ju krångla av bara helvete!!
                          Men han väldigt förvånad att att en beställning hade försvunnit.
                          Sen kållar dom tydligen inte mailen varje dag heller.. utan typ en gång i veckan:O
                          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                          Kommentar

                          • Bygert
                            • March 2010
                            • 2169

                            #14
                            Ursprungligen postat av Zenthar
                            Dags att polisanmäla?
                            Polisanmäla för vad då?

                            Att de inte skickat grejor? Det är inget brott.
                            Att de inte skickar tillbaka pengar? Det är inget brott.
                            Att de inte svarar i telefon? Det är inget brott.

                            För att det skall vara meningsfullt att polisanmäla så skall man misstänka brott. Brottet som kan vara aktuellt är bedrägeri och det förutsätter att säljaren när han tar emot pengar gör det i avsikten att inte göra rätt för sig. Om han från början tänkt göra rätt för sig och det sen strular till sig så är det alltså inget brott.

                            Tror man alltså att det bara är allmänt struligt är det meningslöst att polisanmäla. Ser man däremot nån anledning att tro att det är nåt skumt som händer så skall man definitivt anmäla. För att få igenom en fällande dom för bedrägeri så kan det ofta vara nästan nödvändigt att få tag på flera drabbade för att bevisa att det är systematiskt så det är viktigt att anmäla om man tror att nåt brottsligt är i görningen. Däremot så skall man ju i det läget knappast räkna med att få varken pengar eller pryttlar.

                            Så om man inte tror att det är brott då, vad gör man i så fall? Tja då är det inget för polisen, de skall utreda brott, inte klämma åt folk som är slöa med att betala eller skicka grejor. Sånt hanteras av Kronofogden eller Tingsrätten. Det är dit man får vända sig för att få fart på saken.
                            Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

                            Kommentar

                            • Olivin
                              • July 2006
                              • 573

                              #15
                              Jag beställde lite prylar därifrån som aldrig blev levererade, det var nog runt ett år sedan. Efter några månader när jag kom att tänka på det så kollade jag deras kontaktuppgifter osv men innan jag satte igång med något mer kikade jag på transaktionerna på min internetbank och där visade det sig att mina pengar hade betalats tillbaka. Jag gissar att de gått igenom sina restorder och returnernat pengarna. Men inget mail eller annan form av besked från affären.

                              Så ni som inte fått era leveranser, kolla kontot. Sen är väl nästa steg ett brev till affären där ni annullerar er order om ni inte får kontakt med dom på annat sätt.
                              Medlem i VAAF www.vaaf.se

                              Kommentar

                              Arbetssätt...