Corydoras bok

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • solis
    • July 2008
    • 5064

    Corydoras bok

    Jag undrar om någon vet nån bra pansarmalsbok där det bara är om olika sorters pansarmalar (eller största delen pansarmalar)och beskrivning om dom olika individerna och kanske om lite odling och så i?
    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Ursprungligen postat av solis
    Jag undrar om någon vet nån bra pansarmalsbok där det bara är om olika sorters pansarmalar (eller största delen pansarmalar)och beskrivning om dom olika individerna och kanske om lite odling och så i?
    De bästa är väl Ian Fullers böcker - Breeding Corydoradine Catfishes och Identifying Corydoradinae Catfish (den senare skrev han ihop med HG Evers)
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • solis
      • July 2008
      • 5064

      #3
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      De bästa är väl Ian Fullers böcker - Breeding Corydoradine Catfishes och Identifying Corydoradinae Catfish (den senare skrev han ihop med HG Evers)
      Kollade upp Breeding Corydoradine Catfishes på internet och det verkar vara presis vad jag letar efter, vet du om det finns i svensk upplaga eller bara på engelska?
      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

      Kommentar

      • Daniel Blom
        • June 2003
        • 1670

        #4
        "Corydoras, the most popular armoured catfishes of South America" av Werner Seuss är inte heller så tokig.
        Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
        och framgången är given.
        Samuel Clemens
        Mina bilder

        Kommentar

        • Guy Palm
          • March 2002
          • 5720

          #5
          Ursprungligen postat av solis
          Kollade upp Breeding Corydoradine Catfishes på internet och det verkar vara presis vad jag letar efter, vet du om det finns i svensk upplaga eller bara på engelska?
          Den finns bara på engelska.
          Guy
          ,Poecilia,SKS,GOC,

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Ursprungligen postat av solis
            Kollade upp Breeding Corydoradine Catfishes på internet och det verkar vara presis vad jag letar efter, vet du om det finns i svensk upplaga eller bara på engelska?
            Kollade i min egen bokhylla
            Som Guy skriver så finns de "bara" på engelska - överhuvudtaget ges det ut väldigt få akvarieböcker på svenska det är väl nästan bara BTN-böckerna som ges ut på svenska och där finns det ingen (och kommer inte heller att bli) Corydorasbok
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            Arbetssätt...