Här börjas det igen, inte har jag blivit färdig med 600 litaren och börjar ändå med ett nytt projekt.
Satt på en sten i lagan igår när det var lågvatten och såg hur mycket fin sand där låg och började tänka på mitt kar som var till salu, om jag inte skulle starta upp det och strunta i att sälja det och odla fisk i det istället det kunnde ju vara kul med ett stort sandkar(har ett litet 105 liters där ynglen går)
sagt och gjort så bestämde jag mig för det och så här har det gått.
Här är karet jag skulle sälja
Skyndar mig att ta sand för vattennivån höjs i rask takt och barnen börjar bli blöta.
Så här såg det ut på kvällen när sanden var tvättad.
Nästa dag är storfiskaren ifarten och fiskar upp mina fiskar medans jag flyttar grejor till 310 an.
Här är det inkoppning och lite grönt
Så här ser det ut nu, måste komma på lite fler ställen till ancistrusmalarna, och lite som sewelliaäggen kan gömma sig i.
Eftersom att jag ska sälja fiskarna både privat och till affär så vill jag inte ha för mycket grejor i så att det är lite lättare att fånga fiskarna vid behov.
Har tänkt odla olika sorters pansarmalar, ancistrusmalar, sewellia lineolata.
Satt på en sten i lagan igår när det var lågvatten och såg hur mycket fin sand där låg och började tänka på mitt kar som var till salu, om jag inte skulle starta upp det och strunta i att sälja det och odla fisk i det istället det kunnde ju vara kul med ett stort sandkar(har ett litet 105 liters där ynglen går)
sagt och gjort så bestämde jag mig för det och så här har det gått.
Eftersom att jag ska sälja fiskarna både privat och till affär så vill jag inte ha för mycket grejor i så att det är lite lättare att fånga fiskarna vid behov.
Har tänkt odla olika sorters pansarmalar, ancistrusmalar, sewellia lineolata.
Kommentar