Laetacara dorsigera med Diskus?

#1 - 30 juni 2014 13:01
När jag nu ändå kommer att fylla på i karet med Diskus i slutet av sommaren så funderar jag på en grupp dvärgciklider som håller till en bit ner i karet. Någon som testat Laetacara dorsigera med Diskus. Miljön borde vara perfekt. Fixar de en temp på runt 29?
#2 - 30 juni 2014 13:08
Bluewing skrev:
När jag nu ändå kommer att fylla på i karet med Diskus i slutet av sommaren så funderar jag på en grupp dvärgciklider som håller till en bit ner i karet. Någon som testat Laetacara dorsigera med Diskus. Miljön borde vara perfekt. Fixar de en temp på runt 29?

Funkar klockrent med dessa Johnny :). Va kul, att du ska fylla på med Diskus, någon baktanke där kanske?

//Inger
#3 - 30 juni 2014 13:17
Nja inte fylla på med Diskus, utan fylla på med ANDRA arter än Diskus ;)
Har nämligen en grupp på 7 st. som kommer att stå och vänta hos handlarn tills i slutet på juli. Sedan 3-4 veckors karantän hemma hos mig då de dagligen kollas av en inhyrd veterinär innan de slutligen släpps in till sin kommande lyxtillvaro.
#4 - 30 juni 2014 13:25
Bluewing skrev:
Nja inte fylla på med Diskus, utan fylla på med ANDRA arter än Diskus ;)

Har nämligen en grupp på 7 st. som kommer att stå och vänta hos handlarn tills i slutet på juli. Sedan 3-4 veckors karantän hemma hos mig då de dagligen kollas av en inhyrd veterinär innan de slutligen släpps in till sin kommande lyxtillvaro.

Tur att du skrev tydligt så jag fattar :D.
Jag hade Dorsigera tillsamman med mina Diskusar ett tag när jag nyss hade fått hem dom.
Här ser du vad dom fixade till, men småttingarna försvann.
#5 - 30 juni 2014 13:54
Jag vet att du fattar lätt, Inger. Kunde bara inte låta bli ;) Jag är glad för infon. De kommer att simma i mitt kar i höst. Men efter en karantän...

Annons