Mer än 15 miljoner artbeskrivningar visade på Zoopet

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 10 april 2014 18:12
Lite i all tysthet så passerades för en tid sedan gränsen 15 miljoner visade artbeskrivningar på Zoopet. Detta innebär att i genomsnitt sedan Zoopets start så har det varje dygn tittats på ca. 3.000 artbeskrivningar.
Rätt fantastiska siffror och det är ingen tvekan om att Zoopets artbeskrivningar har en stor betydelse när det gäller att "utbilda" folk i vilka fiskar som är lämpliga. Dessutom kan zooaffärerna abonnera på rätten att förevisa artbeskrivningarna i affärerna så att kunderna kan välja lämpliga fiskar till sina akvarier vilket gör Zoopets artbeskrivningar än mer folkbildande.

Ett stort tack till alla som genom åren har bidragit med foton som gör att vi hela tiden kan lägga in nya artbeskrivningar.
#2 - 10 april 2014 18:21
Så kul! Jag har två nya växter som skall fotas och skickas in ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 10 april 2014 18:37
Jag 15 miljoner är ju egentligen rätt otroliga siffror och det måste verkligen bidra till att den akvaristiska kunskapnivån höjts.
Dessa siffror är ju också lätta att glömma bort eftersom denna visning ju sker i all tysthet och inte märks som t.ex. ett inlägg i forumet gör.

Och som sagt ett stort tack till dig PiaJo och andra som är väldigt flitiga med att bidra med foton:D
#4 - 10 april 2014 18:40
När man tänker efter så är det fantastiskt många visningar, helt otroligt:) undrar hur många gånger jag själv har tittat på olika eller samma artbeskrivning, många kan jag lova att det är :p
#5 - 10 april 2014 18:48
Själv tittar jag på dessa arbetsbeskrivningar stup i kvart :).

//Inger

Annons