Först vill jag bara tacka: Johanski & Grodlund (Utan er hade jag aldrig hittat till Asien, och därmed kanske tröttnat på andra sydamerikas tråkiga fiskar?
)
Dessutom vill jag tacka alla Zoopets medlemmar som troligen varit trött på min "mix fisk frågor" som har handlat om allt från fengädda till diskus, men likförbannat har ni orkat svara.
Hej!
Nu startar jag min projekttråd! Det känns som att kar köpandet är nära nu. jag håller på och mäter, och har hittat ett kar som troligen blir köpt efter jul, ett akvarium "Juwel 180 liters", helglas. Skit snyggt.
Startar tråden redan nu, så kan jag lägga upp tankar och så inför köpandet av karet, så ni kan hjälpa mig.
Info om hur karet ska bli:
Storlek: 200 liter (eller iallafall något mellan 180-220)
Sand storlek: 0.4-0.8 mm blästersand från biltema
Biotop: Sydost Asien
Inredning: Bambu, sten, btn slimline, rötter, och ännu icke planerade växter.
Fiskar:
Badis badis
Dario dario
Pakistanbotior
Siamesiska algätare
Malaysiska sandsnäckor
Körsbärsräkor
Ha det bra!
Mvh
JojjeN

Dessutom vill jag tacka alla Zoopets medlemmar som troligen varit trött på min "mix fisk frågor" som har handlat om allt från fengädda till diskus, men likförbannat har ni orkat svara.

Hej!
Nu startar jag min projekttråd! Det känns som att kar köpandet är nära nu. jag håller på och mäter, och har hittat ett kar som troligen blir köpt efter jul, ett akvarium "Juwel 180 liters", helglas. Skit snyggt.
Startar tråden redan nu, så kan jag lägga upp tankar och så inför köpandet av karet, så ni kan hjälpa mig.

Info om hur karet ska bli:
Storlek: 200 liter (eller iallafall något mellan 180-220)
Sand storlek: 0.4-0.8 mm blästersand från biltema
Biotop: Sydost Asien
Inredning: Bambu, sten, btn slimline, rötter, och ännu icke planerade växter.
Fiskar:
Badis badis
Dario dario
Pakistanbotior
Siamesiska algätare
Malaysiska sandsnäckor
Körsbärsräkor
Ha det bra!
Mvh
JojjeN
Kommentar