Black Endler Pond

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mobster
    • June 2008
    • 506

    Black Endler Pond

    Nina, du ville ha bild på dessa för ett bra tag sedan och jag har inte fått tag i någon bra kamera men fick en hyfsad bild på en hane...dock sketet ljus men tänk att den är väldigt blek och så på bilden men väldigt fina starka färger på riktigt

    Och ja, alla hanar ser ut så här, kan variera lite i tjockleken på de svarta banden längs ryggen, denna har väldigt tunt bak mot stjärten
    Bifogade filer
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Riktigt snygg!
    Vet hur knepigt det kan vara att fota Guppy
    Tååålamod
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Mobster
      • June 2008
      • 506

      #3
      hehe, jo...tyckte man fick massor med lägen och när man såg bilden så var den utan fisk :|

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Ursprungligen postat av Mobster
        Nina, du ville ha bild på dessa för ett bra tag sedan och jag har inte fått tag i någon bra kamera men fick en hyfsad bild på en hane...dock sketet ljus men tänk att den är väldigt blek och så på bilden men väldigt fina starka färger på riktigt

        Och ja, alla hanar ser ut så här, kan variera lite i tjockleken på de svarta banden längs ryggen, denna har väldigt tunt bak mot stjärten

        Suddig bild, ta gärna fler och lägg ut här.... tricket är att ta HYSTERISKT många bilder och HOPPAS på att NÅGON eller NÅGRA kanske blir hyfsade.
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • Esja
          • January 2008
          • 44

          #5
          Ursprungligen postat av Mobster
          hehe, jo...tyckte man fick massor med lägen och när man såg bilden så var den utan fisk :|
          Jag har försökt fota mina Endlers massvis med gånger men de simmar liksom utanför bild, precis som du säger...

          Så tänkte jag fota mina molly en dag, och då helt plötsligt är mollyn suddig men bakgrunden helt full av Endlers?! då ville dom helt plötsligt vara med...

          Kommentar

          • Nina82
            • January 2008
            • 6610

            #6
            Ursprungligen postat av Esja
            Jag har försökt fota mina Endlers massvis med gånger men de simmar liksom utanför bild, precis som du säger...

            Så tänkte jag fota mina molly en dag, och då helt plötsligt är mollyn suddig men bakgrunden helt full av Endlers?! då ville dom helt plötsligt vara med...

            http://www.magix-photos.com/mediapoo...2753E9B152.jpg
            Haha.. Smart taktik
            12L 12L 24L 24L 24L 24L
            38L 54L 54L 63L 450L

            Kommentar

            • Mobster
              • June 2008
              • 506

              #7
              Ursprungligen postat av tummen
              Suddig bild, ta gärna fler och lägg ut här.... tricket är att ta HYSTERISKT många bilder och HOPPAS på att NÅGON eller NÅGRA kanske blir hyfsade.

              mjo, men det är riktigt drygt att ta med en mobil också, tar ett tag att fokusera och då är det bara att hoppas att den fokuserar på ett ungefär rätt så den inte fokuserar på någon växt i bakgrunden eller något skit på rutan...och sen knäppa...trycka så man kan ta ny bild osv :P tagit en hel del bilder, kan försöka om jag orkar sen men just nu pysslar jag mest med grodorna som syns i tråden under amfibier :P

              Kommentar

              • oaken
                • September 2006
                • 901

                #8
                Bidrar med två kassa bilder jag med




                Edit: Mina är alltså samma lokalitet som Mobsters.
                Senast redigerad av oaken; 04 December 2008, 15:43.

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  #9
                  Ursprungligen postat av Esja
                  Jag har försökt fota mina Endlers massvis med gånger men de simmar liksom utanför bild, precis som du säger...

                  Så tänkte jag fota mina molly en dag, och då helt plötsligt är mollyn suddig men bakgrunden helt full av Endlers?! då ville dom helt plötsligt vara med...

                  http://www.magix-photos.com/mediapoo...2753E9B152.jpg
                  Riktigt snygga, har du bara hannar?
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Esja
                    • January 2008
                    • 44

                    #10
                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Riktigt snygga, har du bara hannar?
                    Nej, jag har fler honor än hannar faktiskt tror jag. Men dom blev alldeles för hysteriskt många, så hanarna bor för sig och honorna för sig tills antalet hamnar på en mer hanterbar nivå... Men de är tydligen långlivade, småttingarna

                    Kommentar

                    • tummen
                      • March 2005
                      • 5199

                      #11
                      Ursprungligen postat av Mobster
                      mjo, men det är riktigt drygt att ta med en mobil också, tar ett tag att fokusera och då är det bara att hoppas att den fokuserar på ett ungefär rätt så den inte fokuserar på någon växt i bakgrunden eller något skit på rutan...och sen knäppa...trycka så man kan ta ny bild osv :P tagit en hel del bilder, kan försöka om jag orkar sen men just nu pysslar jag mest med grodorna som syns i tråden under amfibier :P
                      Tricket är att skaffa/låna en riktig kamera, en mobilkamera kan aldrig bli något annat än en dålig kompromiss.....
                      Thomas "tummen" Wallén

                      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                      Kommentar

                      • tummen
                        • March 2005
                        • 5199

                        #12
                        Ursprungligen postat av Esja
                        Nej, jag har fler honor än hannar faktiskt tror jag. Men dom blev alldeles för hysteriskt många, så hanarna bor för sig och honorna för sig tills antalet hamnar på en mer hanterbar nivå... Men de är tydligen långlivade, småttingarna
                        ...långlivade? Nja uppemot ett eller MAX två år kan de nog leva, men däremot så kommer dina honor fortsäta producera yngel, och bland dessa yngel kommer det fram nya hanar som befruktar nya honor så är det igång igen, de blir nämligen könsmogna FÖRE färgerna framträder..... Så jag vet inte om din strategi kommer ge så himla mycket resultat om ett mindre antal guppy är vad du vill uppnå....
                        Thomas "tummen" Wallén

                        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                        Kommentar

                        • M B
                          • December 2007
                          • 152

                          #13
                          Ursprungligen postat av tummen
                          ...långlivade? Nja uppemot ett eller MAX två år kan de nog leva, men däremot så kommer dina honor fortsäta producera yngel, och bland dessa yngel kommer det fram nya hanar som befruktar nya honor så är det igång igen, de blir nämligen könsmogna FÖRE färgerna framträder..... Så jag vet inte om din strategi kommer ge så himla mycket resultat om ett mindre antal guppy är vad du vill uppnå....
                          Faktum är att de börjar färga ut innan de är könsmogna. Jag har dem hemma
                          Mikael
                          www.poecilia.org

                          Kommentar

                          • Mobster
                            • June 2008
                            • 506

                            #14
                            Ursprungligen postat av tummen
                            Tricket är att skaffa/låna en riktig kamera, en mobilkamera kan aldrig bli något annat än en dålig kompromiss.....


                            Jo jo, men har inte haft användning för en vettig kamera förrens nu och nu har de flesta pengarna gått till akvaristiken mer eller mindre, skaffat 8 akvarium sedan i somras, varav 7 är köpta nya och 6 av dem måttbeställda...men det blir nog kamera inom någon månad...kanske får önska sig av tomten ;/

                            Kommentar

                            • Esja
                              • January 2008
                              • 44

                              #15
                              Ursprungligen postat av tummen
                              ...långlivade? Nja uppemot ett eller MAX två år kan de nog leva, men däremot så kommer dina honor fortsäta producera yngel, och bland dessa yngel kommer det fram nya hanar som befruktar nya honor så är det igång igen, de blir nämligen könsmogna FÖRE färgerna framträder..... Så jag vet inte om din strategi kommer ge så himla mycket resultat om ett mindre antal guppy är vad du vill uppnå....
                              ...nedlåtande

                              Jag lärde mig ganska fort att dela på ynglena i tid, har inte fått ett enda yngel sen början av januari från någon av mina ca 35 honor. Men det är bara ett fåtal av mina guppys som dött sedan dess. Mina äldsta är snart två år, de yngsta alltså minst 11 månader allihop, de flesta är ca 1,5 år.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...