Gitarr-tråden..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ibanez
    • July 2006
    • 853

    Gitarr-tråden..

    efter att ha lekt katt o råtta med max-B så beslutade ja mig för att denna tråd, om va har du för gitarrer osv, skall stimulera oss kreativa gitarrister..

    över till råden..

    som skrivet max.. ja e brädad.. har inte hört talas om någon (förutom vai själv) som haft hela arsenalen JEMare.. otroligt impad.. behöver ja fråga varför du sålde av dem?

    kan du lägga upp bilden på den senaste kontringen du gjorde?? (lite närbilder kanske)

    tyvärr har mina mobilkameror nu kastat in handuken så har ingen kamera alls för tillfället.. men kommer innom kort (fyndigt)
    kommer en bild på mitt senaste inköp.. en ibanez ARX 320 fast har en helt pianolack svart variant med vita kantlister, dvs mer eller mindre identisk den på bilden: http://www.quinnsmusic.com/Instrumen...%20Ibanez.html (tredje gitarren från ovan)

    riktigt snygg och fantastisk spelbarhet.. lite bredare greppbräda men lite tunnare hals (typisk ibanez) idealiskt för mig! har t.om. gjort en shredsolo till "proud mary" så fantastisk e den.. hehe..
    Era fiskar ger jag mina till frukost..
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    #2
    Ursprungligen postat av Ibanez
    efter att ha lekt katt o råtta med max-B så beslutade ja mig för att denna tråd, om va har du för gitarrer osv, skall stimulera oss kreativa gitarrister..

    över till råden..

    som skrivet max.. ja e brädad.. har inte hört talas om någon (förutom vai själv) som haft hela arsenalen JEMare.. otroligt impad.. behöver ja fråga varför du sålde av dem?

    kan du lägga upp bilden på den senaste kontringen du gjorde?? (lite närbilder kanske)

    tyvärr har mina mobilkameror nu kastat in handuken så har ingen kamera alls för tillfället.. men kommer innom kort (fyndigt)
    kommer en bild på mitt senaste inköp.. en ibanez ARX 320 fast har en helt pianolack svart variant med vita kantlister, dvs mer eller mindre identisk den på bilden: http://www.quinnsmusic.com/Instrumen...%20Ibanez.html (tredje gitarren från ovan)

    riktigt snygg och fantastisk spelbarhet.. lite bredare greppbräda men lite tunnare hals (typisk ibanez) idealiskt för mig! har t.om. gjort en shredsolo till "proud mary" så fantastisk e den.. hehe..

    Jag sålde av Jemarna för att finansiera några andra objekt - skulle gärna haft kvar dessa utomordentligt fina guror, speciellt de två gröna signerade... men så är det...
    Här är några bilder på de som råkar stå hemma just nu:
    Bifogade filer

    Kommentar

    • Ibanez
      • July 2006
      • 853

      #3
      ahhh.. rariteter.. har själv aldrig varit ett fan av SG typerna.. antar att ja e rädd för batman

      men det va en snygg svajarmsvariant på den ena SGn.. hypad bigsby?

      lovar att komma med bilder så snart som möjligt..

      här e iaf en kass bild på min gibson studio vinröd.. inget särskillt med den.. håller på o letar upp bilder på min gamla Ganson från 70-talet.. raritet..

      säg till när du känner för att ge upp fendern på de sista bilderna
      Bifogade filer
      Era fiskar ger jag mina till frukost..

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        #4
        Ursprungligen postat av Ibanez
        ahhh.. rariteter.. har själv aldrig varit ett fan av SG typerna.. antar att ja e rädd för batman

        men det va en snygg svajarmsvariant på den ena SGn.. hypad bigsby?

        lovar att komma med bilder så snart som möjligt..

        här e iaf en kass bild på min gibson studio vinröd.. inget särskillt med den.. håller på o letar upp bilder på min gamla Ganson från 70-talet.. raritet..

        säg till när du känner för att ge upp fendern på de sista bilderna

        Svajet på den ena SG:n är ett "Sideway Vibrola". Gjordes på SG Les Paul Custom-modellen under ett år, 1961 - så det här är en klockren 61:a. Man ser även detta svajet på en del ES-355 från samma år.
        SG-modellerna är framför allt väldigt lätta och trevliga att lira på - kanske inte en gura för alla - men Angus passar ju bra i sina. Jag tycker dom är svincoola!
        Jag skall plocka fram ett par läskiga Les Paul-guror också - får se när jag kan ta kort på dom bara.

        Strattan ja.... hmm.... den får nog stanna på lagret ett tag till är jag rädd.

        Kommentar

        • Ibanez
          • July 2006
          • 853

          #5
          får skylla på min lilla arsenal att ja bara är 21 år fyllda så 73 stängar fördelat på 12 guror är en bit på vägen.. förr var det kvantitet men har börjat halka in på ren kvalite och prestanda.. priserna skenar..

          SGn är som du säger slimmad men för mig iaf så känns det inte som om ja håller i en gitarr.. felbalanserad framförallt.. men passar det mr angus så.. en man som förkroppsligar SG.. hehe.. har även jag sett den typ av svaj på 335or.. senast på gitarrmässan i gbg i år.. ser maffigt ut men funktionsenligt??

          musikaffären ja jobbar i kommer snart få kontrakt med fender.. kommer sluta med en 2-3 inköp för min del pga detta.. hehe..

          har aldrig varit ett fan av teleguror men denna kommer troligtvis bli mitt nästa köp: http://www.fender.com/products//sear...tno=0262600521 inte kanske en ren tele men har bla. kriteriekraven ja önskar.. typ seymor duncan och otrolig snyggt trä.. blev mer övertygad särskillt när en skitstövel sa, efter mitt lite negativa utal om tele, att man inte är en riktig gitarrist om man inte accepterar telecaster.. arg och frustrerad så hittade ja denna.. som ett kall från ovan
          Era fiskar ger jag mina till frukost..

          Kommentar

          • lillfrasse
            • February 2002
            • 2228

            #6
            App app app för många strängar på de där och så låter de så mycket diskantisch.
            Bifogade filer
            Senast redigerad av lillfrasse; 30 August 2008, 16:27.
            Simma lungt..
            Lillfrasse..

            Kommentar

            • Ibanez
              • July 2006
              • 853

              #7
              vadå? alla tycker väl om 6, även om ja föredrar 7
              fler strängar.. fler möjligheter hehe.. även för er låghertzare

              fantastiskt snygg sparkle-nyans!!
              Era fiskar ger jag mina till frukost..

              Kommentar

              • Tamarind
                • February 2008
                • 482

                #8
                Och jag som precis sålde min enda gitarr, då får inte jag vara med i den här tråden... Fast den var akustisk så det intresserar nog inte herrarna ändå, men rik blev jag! Relativt talat iallafall då...

                Kommentar

                • Ibanez
                  • July 2006
                  • 853

                  #9
                  alla äro välkommna någon speciell gitarr?
                  Era fiskar ger jag mina till frukost..

                  Kommentar

                  • NIC
                    • January 2008
                    • 5121

                    #10
                    Ursprungligen postat av Ibanez
                    ahhh.. rariteter.. har själv aldrig varit ett fan av SG typerna.. antar att ja e rädd för batman

                    men det va en snygg svajarmsvariant på den ena SGn.. hypad bigsby?

                    lovar att komma med bilder så snart som möjligt..

                    här e iaf en kass bild på min gibson studio vinröd.. inget särskillt med den.. håller på o letar upp bilder på min gamla Ganson från 70-talet.. raritet..

                    säg till när du känner för att ge upp fendern på de sista bilderna
                    Fan vilken stilig L.P!!!

                    http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                    Kommentar

                    • Patrik Steen
                      • May 2006
                      • 8464

                      #11
                      Ursprungligen postat av lillfrasse
                      App app app för många strängar på de där och så låter de så mycket diskantisch.
                      Vilka minnen den basen ger en det ska jag lova
                      Mvh.Patrik

                      Kommentar

                      • NIC
                        • January 2008
                        • 5121

                        #12
                        Ursprungligen postat av Patrik Steen
                        Vilka minnen den basen ger en det ska jag lova
                        Släng upp hajen Patrik!!

                        http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                        Kommentar

                        • Patrik Steen
                          • May 2006
                          • 8464

                          #13
                          Ursprungligen postat av NIC
                          Släng upp hajen Patrik!!
                          Den är alldeles för värdefull för mig att kasta ut i denna tråden på bild det är väl inpackad tills den ska öppnas om några år och spelas på förhoppningvis
                          Mvh.Patrik

                          Kommentar

                          • NIC
                            • January 2008
                            • 5121

                            #14
                            Ursprungligen postat av Patrik Steen
                            Den är alldeles för värdefull för mig att kasta ut i denna tråden på bild det är väl inpackad tills den ska öppnas om några år och spelas på förhoppningvis
                            Jag på trummor, du på bas å NNN på gura...??

                            http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                            Kommentar

                            • lillfrasse
                              • February 2002
                              • 2228

                              #15
                              Do it fram med era goa instrument och mullra loss. Eller lite märgskärande distad diskant. Jag har en acke Ibanez gitarr Tallman något. Jag är väldigt sugen på en acke Ibanez bas oxå. Finns till hyffsade priser hos tysken.
                              Simma lungt..
                              Lillfrasse..

                              Kommentar

                              Arbetssätt...