Jag kommer ihåg när du gjorde detta testet, det var väl rödzebra som du testade på, du hade väl även paprika med!
Lite synd att du inte testade astaxhantin samtidigt.
Jag har ju testat med räkor med skal, det var den stora revolutionen tycker jag inom foder, för då började även malawisar få dom rätta proportionerna och framför allt dom rätta färgerna, ja nu började dom likna vildfängade i både färg och form till skillnad som innan när dom var matade med bara pellets, då såg rödzebra ut som svullna rosa grisar, villket man kan se fortfarande när dom matas med pellets Jag la även till spirulinan, tyvärr så såg till skillnad mot dig,inte någon större skillnad, så jag doserade lite mera, och det var det flera som gjorde, kommer du ihåg Kents fiskar på den tiden, det var väldigt många som fick dessa pigmentfläckar, klart hans fiskar gick väldigt trångt.
Att dom går trångt då får dom gärna skador på huden och matar man då med för mycket spirulina så kommer det fram svarta pigmentfläckar.
Ja tillbaka till astaxanthinet, min erfarenhet är att astaxhantinet är det bästa du ska tillsätta om du vill förstärka dom gula oranga och röda färgerna, det går inte att överdosera, det är nog ett av skälen att dom större fodertillverkarna börjar gå över mer och mer till astaxanthin.Janne
malawi.forum24.se
Jag håller inte med - spirulina ger helt klart fiskarna bätter färg (gult, orange, rött) - jag har testat och gjorde det genopm att del upp fiskar i olika akvarier och köra med olika foderkombinationer. Följer man receptet så blir det inga svarta fläckar - över dosera skall man självklart inte.
Astaxanthin har jag själv inte testat men många använder ju det och har fått mycket bra resultat av detta foder.