Presentation

#1 - 23 april 2011 18:54
Hej hej
visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd så det fick bli här (om det är fel kategori så får tråden gärna flyttas till rätt kategori)

Johan heter jag och är 2. har hållt på med akvarium till och från sedan unga år, nu har intresset ploppat upp igen.
jag kommer dock hålla på i en något mindre skala än sist.
just nu har jag ett 68lit fisksoppa, ett 40lit med Endlers och ett 25lit med äppelsnäckor. Kommer strax att byta upp mig till ett 160lit och ett 112lit.

Corydoras är en grupp fiskar som jag fastnat för så jag ska väl försöka mig på att odla lite.

Sydamerikanska Ciklider har jag alltid hållt på med och det kommer jag fortsätta med även denna gång

Mvh Johan
#2 - 24 april 2011 10:12
Hej jag kallas för HP. Jag har hållit på med djur och akvarier sedan jag var 10 ungefär. Arbetade som djurpsykolog i 10 år och nu är jag Ma/Te/NO -lärare på grundskolan.
Har genom åren haft lite av varje men är väldigt förtjust i Corydoras och tetror av olika slag. Jag vill lära mig mer om fiskarna som bor i mina två akvarier. Håller på att ordna en tetreträff till hösten eftersom jag tycker att kunskapen om tetror verkar vara för ytlig.

Annons