Ett till tangaynika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • patriksg
    • May 2007
    • 1705

    Ett till tangaynika

    Ja med inte så stort, ett 112L som jag tänkte ha lite jullar och snäcklekare i!
    Köpte i helgen ett 112L och var idag och köpte en juwel möbel till den. här kommer dom första bilderna.

    Klicka på bilden för större version

Namn: PICT0070.jpg
Visningar: 1
Storlek: 46,9 KB
ID: 2176981


    Också karet =)

    Klicka på bilden för större version

Namn: PICT0073.jpg
Visningar: 1
Storlek: 44,6 KB
ID: 2176982

    I botten har jag ett lager med frigolit 2 lager i ena hörnet där jag tänkte ha stenar. Kommer inte att ha någon bakgrund som det ser ut nu men jag tänkte ha frigolit mot glaset som stenarna ska ligga mot.

    Tipsa mig om allt och ge mig massa bra råd.
    Mvh Patrik
  • axeisi
    • September 2007
    • 804

    #2
    kommer bli roligt att följa

    Du ska inte skaffa en svart bakgrund bara då? trpr det kommer passa med möbeln



    Axel!

    Kommentar

    • patriksg
      • May 2007
      • 1705

      #3
      Vet inte ska jag sätta det bakom då? Eller om man skulle köpa slimline, men jag är inte alltid så imponerad av dom. Ska jag tvätta frigoliten eller göra ngt med den innan?
      Mvh Patrik

      Kommentar

      • patriksg
        • May 2007
        • 1705

        #4
        Nu blev det en kvälls promenad då jag plockade lite sprängsten från motorvägsbygget :P Ligger nu i blöt...
        Mvh Patrik

        Kommentar

        • fredd
          • February 2007
          • 3360

          #5
          frigoliten behöver du inte göra något med. Bäst tycker jag det är när man målar bakrutan.
          www.frfoto.tk

          Kommentar

          • patriksg
            • May 2007
            • 1705

            #6
            Har idag och igår vart ute och plockat sten, Gött att komma ut lite med
            Idag kokade jag all sten, spilde även en hel del kokande vatten på foten, det gjorde mycket ont! Bygger lite grottor och så som ska vara i ena hörnet, ska plocka mer sten i morgon ska även köpa lite snäckor till snäcklekarna..

            Klicka på bilden för större version

Namn: PICT0081.jpg
Visningar: 1
Storlek: 73,4 KB
ID: 2099185

            Klicka på bilden för större version

Namn: PICT0083.jpg
Visningar: 1
Storlek: 70,1 KB
ID: 2099186

            Frigoliten som ligger bakom grottorna ska klippas till så att den inte syns! dock ska den vara kvar, lade 2 lager frigolit i det hörnet och ska ha lite mindra sand om någon firre skulle få för sig att gräva där, vill inte att det ska rasa.

            Jag kommer inte att ha någon bakgrund, eventuelt blir det några moduler som jag limmar på rutorna.
            Mvh Patrik

            Kommentar

            • patriksg
              • May 2007
              • 1705

              #7
              Vet om att den är på gränsen till att rasa i höger hörne men det ska fixas. kanske lägger jag på lite silikon också
              Mvh Patrik

              Kommentar

              • Guest

                #8
                Det skall bli roligt att följa ännu ett T-projekt. Har du börjat fundera på vad du skall ha för firrar?

                Tänk på att inte lasta för tung sten som vilar mot sidoglasen.

                Jaha ännu en Ninja snart har vi en hel klan

                Kommentar

                • rent vatten
                  • April 2005
                  • 1061

                  #9
                  Behöver du verkligen så mycket frigolit för de stenarna som syns på bild.

                  Jag har en 2cm frigolit i mitt 500l och en tung sten på 8kg + kanske 10kg sand över just den frigolit plattan.Men varje gång jag ska fånga en tuggande hona, så måste stenen ur karet, och då flygger frigoliten upp.Det är en enorm flytkraft i frigolit. Jag tror du skulle klara dig bra med ett 8mm tjockt liggunderlag för dina stenar.

                  Kommentar

                  • Hans.Lindaker
                    • April 2006
                    • 1837

                    #10
                    Ett bra tips är ju att silikona fast frigoliten

                    /Hans
                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

                    Kommentar

                    • patriksg
                      • May 2007
                      • 1705

                      #11
                      Tja! jo jag har nog tänkt att ha lite multifaschistus och några jullar sen blir det säkert någon firre till! sen lite äppelsnäckor och en zebrasnäcka och möjligtvis någon ancistrus.

                      I ena hörnet har jag lite mer frigolit för att jag inte ska ha så mycket sand, då kan dom inte gräva under stenen så att det rasar, Man kanske skulle limma fast dom mot botten har inte fyllt det än så det är inga problem! Var idag och köpte lite snäckor från tanganyika, i en snäcka fanns det massa sand från sjön, så det var lite coolt =) Sen plockade jag lite mer sten också, så nu har jag en del...


                      (Det är coolt att vara ninja!=)
                      Mvh Patrik

                      Kommentar

                      • patriksg
                        • May 2007
                        • 1705

                        #12
                        Ska man göra rent snäckorna? (dom kommer från Tanganyika)
                        Mvh Patrik

                        Kommentar

                        • fredd
                          • February 2007
                          • 3360

                          #13
                          jag spolade bara mina med varmt vatten i kranen
                          www.frfoto.tk

                          Kommentar

                          • bessa
                            • October 2007
                            • 266

                            #14
                            Limma

                            Om du sk limma så tänk på att om dom blir jätte lortiga och du måste rengöra så kommer du att vara tvungen att ta upp hela botten och så kan sandn komma på undersida i stället och så pajas allt och då måste du lägga på nytt och det blir bara jobbit . Haha.. tyckte snigeln va söt
                            Aja det kan bli lite jobbit och om man inte tänker på det och det händer så känner man sig dum såå tänk först


                            54 liter {Palettciclid, Platy, tigerbarb & mal}

                            25 liter {Yngel - 1 Platy & 2 palettciklid}

                            10 liter {yngel - ca 20 platy små}
                            Katt +Fisk = Älskade

                            Kommentar

                            • patriksg
                              • May 2007
                              • 1705

                              #15
                              Roliga gubbar su skickade, jag tog inte silikon på frigoliten, dock lite på stenarna så att dom sitter lite bätte, igår så kom sanden i, biltemas bläster som jag fick av en jag känner så det är lite bagagnat men det e la bara bra, idag ska jag fylla med vatten från mina andra kar. =) så på onsdag kommer det nog i ett par multi
                              Mvh Patrik

                              Kommentar

                              Arbetssätt...