Ljudfälla?

#1 - 24 januari 2011 03:19
Jag har ett Eheim 2075 till mitt 480L akvarium och den brummar lite mycket i sitt skåp - så jag tänker bygga en ljudfälla av motorrums isolering. Den är mycket bra för gamla tanter - har självhäftande klister backpå. Bara smälla upp på skåpets väggar.
Men för att ljufällan skall fungera bra så behöver jag sådana där självhäftande fötter som skall sitta under kanistern. Är det någon som vet var man kan köpa dem - skall normalt sitta under bashögtalaren när man inte vill bli ovän med grannen nedanför...
#2 - 24 januari 2011 07:13
bara köpa vanligt möbeltassar funkar fint
#3 - 24 januari 2011 07:15
hifi butiker har dessa.
finns nog en hel del på nätet med. Sök på "Spikes" :)

billig lösning jag kör med är 10 ppi filtermaterial som man alltid har hemma, boxen står på 4 kuber och inte en vibration sprider sig.
#4 - 24 januari 2011 19:56
Tack för tipsen - akvariematta funkar i varje fall inte särskilt bra... Brukar ni klä hålet för slangarna med gummipackning eller räcker det med ljudfällan enbart?
#5 - 24 januari 2011 21:00
vibrerar burken så mycket att det sprids till slangarna?
mitt ehein står utan något och är helt tyst iofs ett professional 2
men mitt hydor står på filtermatta som sagt, ingenting för slangarna, försumbart ljud därifrån
#6 - 25 januari 2011 02:18
Jag har ett Eheim 2075 - det vibrerar så att resonans uppstår i skåpet. Mitt andra Eheim i badrummet är helt tyst...

Annons