"Slöja", är det en slöjstjärt ni menar kanske? "zebror" är zebrafiskar antar jag? (det är nämligen väldigt mkt i handeln som kallas för "zebra-nånting" tex. rödzebra, malawizebra etc. Om det är en slöjstjärt ni har skulle nog en lite större tetra än neon/kardinaltetra vara bättre (riskerar nog att bli uppätna annars), annars funkar de bra i ert kar. Det verkar ändå som att ni har mest små fiskar i karet så andra små fiskar skall väl gå bra, tex. blackmolly, svärdbärare, sorgmanteltetror, svart neontetra etc. Alla dessa arter är lättskötta (=.
Det blir nog bra, lycka till!
Jag har nyligen köpt ett 200liters kar och funderar lite på vilka fiskar vi ska ha i. Sen tidigare har vi en slöja, en metallpansarmal och 5 zebror. Vilka arter skulle passa till dessa? Min pojkvän skulle gärna vilja ha neon- eller kardinaltetror och jag skulle kunna tänka mig guppy. Jag har också tittat lite på siamesisk kampfisk, men finns det risk att den äter upp de små? Jag vet liksom inte hur stora fiskar en fisk kan äta. Att de kan äta yngel förstår jag ju, men sen tycker jag liksom att de flesta fiskar (inklusive tetror) verkar vara för stora. Har ni annars något förslag på vad som skulle kunna passa med våra fiskar? Gärna lättskötta då vi är nybörjare :)