Hur mycke sand behöver man ca om man vill kunna göra så det är lite backar och de i ett kar på 28x28x58??
Svara snabbt ska inhandlas snarast
Kroppskonst skrev:Hur mycke sand behöver man ca om man vill kunna göra så det är lite backar och de i ett kar på 28x28x58??
Svara snabbt ska inhandlas snarast
macke_fisk skrev:Ligger ditt kar på 45 liter? Tror att 4-5 kilo borde räcka.
erikthur skrev:Vettiga frågor får vettiga svar - och 4-5 kilo är nog för snålt tilltagit om du inte vill ha bara "LITE backar och så"
erikthur skrev:Vettiga frågor får vettiga svar - och 4-5 kilo är nog för snålt tilltagit om du inte vill ha bara "LITE backar och så"
macke_fisk skrev:Tycker att det är mycket sand :p. Hur mycket sand ska man ha då?
erikthur skrev:Om du inte kan räkna ut din akvarievolym själv betraktar jag dej som ett troll - jag svarade 50 eftersom ett normalt överslag ger 3x3x6=54. Om du vill ha "backar och så" räcker inte 4-5 liter men jag bryr mej egentligen inte om vad du vill ha. Din fråga är liksom alltför trollig.
:)
erikthur skrev:max 50 liter
VisualDarkness skrev:Jag köpte 11-12kg till mitt 60l och fick en liten påse över (bra för ev. påfyllning) tack vare att jag har stenar och rötter som fyller upp.
macke_fisk skrev:Haha, har inte tänkt på de :p.
åheim skrev:Hur mycket sand behövs till ett kar på 28x28x58 om man vill ha lite backar! Tycker du inte att det var en vettig fråga?
erikthur skrev:Om du inte kan räkna ut din akvarievolym själv betraktar jag dej som ett troll - jag svarade 50 eftersom ett normalt överslag ger 3x3x6=54. Om du vill ha "backar och så" räcker inte 4-5 liter men jag bryr mej egentligen inte om vad du vill ha. Din fråga är liksom alltför trollig.
:)
Kroppskonst skrev:Så nu har man inhandlat 25kg grus ;)
VisualDarkness skrev:Jag är osäker på om det räcker för ändamålet, det lär bli svårt att fylla igen hörnen. ;)
VisualDarkness skrev:Har du bild på spektaklet? :)
hannesc skrev:ser ut att ha potensial!! men jävlar va sand!! fyfan så myclet har jag i nått kar alls!
men gilalr du det så ärdet helbra. visauldarkie gilalr ju med sand :P
i med en massa växter nu bara!
vad har du för filter till karet?
hannesc skrev:ser ut att ha potensial!! men jävlar va sand!! fyfan så myclet har jag i nått kar alls!
men gilalr du det så ärdet helbra. visauldarkie gilalr ju med sand :P
i med en massa växter nu bara!
vad har du för filter till karet?
VisualDarkness skrev:Det är bara lite högre nivå än jag har i mitt 60l, fast jag har allt mer pressat bakåt i karet. ;)
Kroppskonst skrev:Ska i med massa växter så for ja får mer pengar, just nu finns det riktigt mycke javamossa men ska ha massa andra växter oxå.. Förslag på några ?:)
hannesc skrev:var hadde du javamossan??
här har du rikligt med javamossa :D
annars skulle du kunna ha vallisar o kanske någon storbladig växt i ett hörn typ. anubis är ju snygg med.
Kroppskonst skrev:har nyss fått hem min javamossa och förhoppningsvis breder den ut sig i karet :)
och enligt mig själv tyckte jag att det e mycket och bilden du skicka med det är en grymt snygg vas :) vad är det för typ av grenar du har i? och vart kan manköpa dom?
;)
hannesc skrev:det gör den säkert! jag brukar linad fast min mossa med fiskelina föra att den inte ska åka iväg.
tack så mycket! :D
det är trollhassel o det kan du nog köpa i nästan vilken blomsterbutik som helst. mina kostade 50:-
se bara till att de får torka ett par dagar för sätter du i vatten på en gång slår de ut. :P
Kroppskonst skrev:Okej men då ska jag kolla upp det om det är något som går att få tag i här i norrland hehe.
Sen får dom ligga o torka en vecka eller något :)
SimonSaysBaka skrev:Ska du åka till Norrland, eller kallar du mitten av Sverige Norrland? Bara lite nyfiken för du förvirrar mig, så ta inte illa upp.
Edit: Läste just att Jämtland är inräknat som Norrland. lulz
Kroppskonst skrev:norrland alla 08:or säger ju att det börjar vid jävle hehe ;)
ja där ser du jämtland= norrland (östersund = messmörets huvudstad
Kroppskonst skrev:va på blomaffåren idag hittade 2st små trollhassel grenar som jag köpte va det ända dom hade hemma och torka behöver det inte heller har legat i butiken som dekoration sen påsk hehe betalade otroliga 15:- hehe men här är en bild iallafall
http://www.zoonen.com/visabild.asp?oid=2718693
Rockdoll skrev:En idé är ju att ha grenarna på samma sida av karet, rätt nära varann, och sen ha nån växt som växer uppåt och slingrar ihop sig med grenarna så det blir som en liten skog? :)