Väljer att ställa denna här då mitt vatten är väldigt mjukt och neutralt, jag har fått för mig att afrikanskt generellt ska vara hårt, rätta mig gärna.
Ja som sagt, vad är det speciella?
Varför undrar jag det..jo, för att i sensomras startade jag upp mitt första kar på 15 år (första någonsin med fisk), och jag har blivit sjukt biten [:o] Tyvärr så visste jag ju inte riktigt vad jag ville med karet, så det blev ett sällskapskar. Jag spontanthandlade fiskar för jag visste inte vad jag skulle tycka om. En soppa i form av Silverhaj, Platy, Ancistrus, Cordyras, Neontetra, Scalar och Svärdbärare är det idag. Vissa tycker jag bättre om än andra.
Nu har det gått ett halvår, jag har fått zoopet som startsida :p och betalade för gold, det börjar kännas som att man vill ta 'nästa steg'. Ciklider är något som i alla fall känns ganska speciellt. Det finns ju både hemsidor och föreningar om enbart cilkider.. Tyvärr har vi ingen bra plats för ett ytterligare kar (läs: frugans godkännande), så jag kommer antagligen bara försöka byta ut de jag har, ett par stycken åtminstone då karet är bra fullt.
Karet är ett 222L, 105*45*45 ungefär.
Någon som vill sälja in mig på vad som gör Ciklider så speciellt? :)