Svart "hajar" Info?

#1 - 8 september 2009 19:46
Finns väldigt lite info om just svart hajar... inte ens på denna sajt fann jag någon info. bara om silver hajen.
Schyst om någon kunde länka till en sida med lite allmän info om dessa fiskar :) En sökning på google (Både på svenska & engelska) gav inte mycket...
Guest
#2 - 8 september 2009 19:50
E svarthajen nåt annat namn för pangasius ica filé?
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 8 september 2009 19:55
En art som brukar kallas för svarthaj är Labeo chrysophekadion
Den är inte vanlig i handeln - men googla på den så hittar du info.

Annars kan kanske malar som åparoonhak och hajmal kanske kallas för svartmal även om jag inte hört det namnet på dom. Info om dom kan du hittar i Zoopets artbeskrivningar, men deras storlek gör att de kanske passar bäst som filé som Narii skriver
#4 - 8 september 2009 20:03
Som sagt är det nog Labeo chrysophekadion som menas, det är den som brukar kallas svarthaj. Det är ingen mal, utan en släkting till regnbågshajen och eldstjärten. Dock blir den betydligt större än dessa, ca 60 cm, om jag minns rätt.

Vet en affär som har dem inne nu.
#5 - 8 september 2009 20:04
En art som brukar kallas för svarthaj är Labeo chrysophekadion

Den är inte vanlig i handeln - men googla på den så hittar du info.

Annars kan kanske malar som åparoonhak och hajmal kanske kallas för svartmal även om jag inte hört det namnet på dom. Info om dom kan du hittar i Zoopets artbeskrivningar, men deras storlek gör att de kanske passar bäst som filé som Narii skriver

Där har vi de latinska namnet :) "Labeo chrysophekadion" tack så mycket... [:-15]

Annons