Grothras skrev:Det är väl tur att de bryr sig om akvariefiskarna också?!
Kensa skrev:exempelvis undrar jag vad hur de tänkte när de drattade en praktbotia på 20 cm
i ett väggakvarium på 60 liter,.
Kramfors skrev:
karrokaja skrev:på toan i malmö central såg jag något kul. ca 20 rödmunns tetro i ett väggakvarium på kanske 30 liter + en liten gibbiceps mal. och plastväxter....
karrokaja skrev:på toan i malmö central såg jag något kul. ca 20 rödmunns tetro i ett väggakvarium på kanske 30 liter + en liten gibbiceps mal. och plastväxter....
macke_fisk skrev:de akvarierna ligger på 60 liter och fiskarna byts ut efterhand som de blir stora.
eriahl skrev:Firmor som bland annat har akvarium med insyn från alla håll som exempel på vad man kan göra är väl inte ok nuförtiden.
Kjell Fohrman skrev:Jag har också sådana akvarier - antingen så skall man i sådana akvarier enbart ha fiskar som inte bryr sig om detta, eller så bör man inreda akvariet på ett sådant sätt att det ändå finns en uppbyggd inredning någonstans i akvariet (t.ex. i mitten).
eriahl skrev:Enligt lagen spelar det väl ingen roll även om det är fiskar som inte bryr sig efter ett tag. Känns lite konstigt att det skulle vara ok ändå.
[/FONT][/B]
[FONT=Times New Roman][B][FONT=Times New Roman][B][FONT=Times New Roman]4 § [/FONT][FONT=Times New Roman]Minst en sida av ett akvarium ska vara insynsskyddad om inte akvariets [/FONT][/FONT][FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman]inredning ger fiskarna ett motsvarande skydd.[/FONT][/FONT][/FONT][/B][FONT=Times New Roman]
[/FONT]
[FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman]Inredning och bottenmaterial[/FONT]
[LEFT][FONT=Times New Roman]6 § [/FONT][FONT=Times New Roman]Ett akvarium ska innehålla en inredning och en botten som motsvarar det [/FONT][/FONT]
[FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman]som finns i varje fiskarts naturliga miljö.[/FONT][/LEFT]
[/FONT]