Hej Kjell
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>Jag fattar inte vad du är ute efter. Detta har varken jag eller någon annan påstått.
Vad jag påstår är att det funkar med en kombination vilket är något helt annat.
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Det är precis vad <b>du</b> har.
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>Sedan finns det i och för sig preparat att köpa i handeln som enbart höjer KH och gör så att man både kan få både ett stabilt samt ett lågt pH.
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Det finns ytterligare liknande påstående på siten(ej forum). Att dKH kan vara 4 eller 40 med ett pH på 7,5 är helt ointressant, det som är intressant är över/under 3 dKH. Det gäller att vara övertydlig på denna punkt, inte antyda att det går att ha ett högt dKH och ett lågt pH. Vilket du faktiskt har gjort. Däremot är det korrekt att det är lättare för en nybörjare att ha högt dKH och pH, med tanke på buffert förmågan. Men detta är någonting helt annat, blanda inte ihop detta.
Häng et monnshlepann, ötan knäppes.
Rickard Berg