Mitt första Akvarium 240L
Kollaps
X
-
Kommentera gärna mitt kar vill veta vad ni tyckerKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Tankarna bara flyger runt i huvet dagarna runt,
vad ska jag göra med akvariet?
Kanske måste fixa lite mer gömställen?
Ska jag måla sidorna svarta?Senast redigerad av Illyllolis; 10 May 2010, 07:34.Kommentar
-
måla inte sidorna svarta, sätt på solfilm från biltema eller liknande istället, mycket lättare att ta av vid behov.
mvh
MarcusKommentar
-
Om du tycker att pumpen är för stark så kan du använda grova utblås, då blir strålen bred och svagare! Här kan du få tag på vad du behöverhttp://www.akvarieshop.se/-c-49.html
Mvh TomasKommentar
-
Kommentar
-
har en flaska AquaSafe och en flaska AquaBalance.
Hade i aquaBalance efter anvisningarna men jag skulle väll ha gjort tvärt om och haft i aquasafe först sen i med aquaBalance när nitriten börjar kommer efter ca. 1 mån?
eller har jag helt fel?
Men nu har jag haft i den för nitrit för tidigt men spelar det någon roll?
Samt att jag nu har haft i den andra för att det ska bli fiskvänligtvatten.
Eller får jag lov att tömma karet och börja om från början?
Kan jag sätta i lite tetror och guppys redan eller ska jag vänta några veckor?Senast redigerad av Illyllolis; 11 May 2010, 16:30.Kommentar
-
Nu har jag varit och köpt lite fiskar.
Köpte 1 anticrus mal tror det är en hane ska ha 2 st till sen fast honor.
sen blev det 20 kardinal tetror samt 5 st pansarmalar.
Slänger upp någon bild senare ikväll kanske.Kommentar
-
Det har tillkommit 2 st kakadua ciklider, 1 anticrus mal, och 2 pansarmalar till.
8 st guppys och 1 Kamphane. Kamphanen dog efter 5 dagar (han fastnade i pumpen så han kan inte vart frisk.) sen dog 1 pansarmal och 1 guppy. pansarmalen var hängig efter flytten och guppyn vet jag inte varför han kolade.Kommentar
-
Jag föreslår att du köper minst 8st pannsarmalar och fyra algätare som inte rör dina växter sedan köper du dina fiskar och ca 4 sniglar. Det är en grund för att det ska vara klart och fint vatten. Kolla att du inte har kallk i sand eller i sten eller några andra kallkhaltiga saker i för att växterna inte trivs i sådant vatten. Det ska vara botten filterpump. Har man andra pummpar med vanliga luftbubbler så slår dom sönder kolsyran i vattnet och det vill man inte. Jag har haft ett 45 liters akvarie i två år med ca 50-60 fiskar i utan en ända alge i akvariet.Kommentar
-
Nu har jag möblerat om lite i mitt kar samt lagt ner en mangrove rot.
Slänger upp en bild imorgon.
Har även fått tag i ett 480L kar som jag ska byta till om 1 månad kanske.
Och då är det Sydamerikansk biotop som gäller...Kommentar
Kommentar