Försöker igen! 900 liter SA med BTN

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • karrokaja
    • March 2006
    • 5388

    Lagt upp lite film.... finns mer på min kanal

    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

    Kommentar

    • Pickles
      • October 2009
      • 1155

      Det är verkligen vansinnigt läckert! Det ser nästan onaturligt naturligt ut på lite avstånd.... och småpratet var trevligt att lyssna på. XD
      "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
      ~25l vatten

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        Jo jag börjar bli Riktigt nöjd... ljuset och växter, inte för lite inte för mkt... det enda som fattas är lite mer fisk
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • Pickles
          • October 2009
          • 1155

          Har du siktet inställt på något speciellt? Drömfisken? ^^
          Jag hörde att ni surrade på om något, men uppfattade inte om det kom fram ett specifikt förslag.
          "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
          ~25l vatten

          Kommentar

          • karrokaja
            • March 2006
            • 5388

            Ursprungligen postat av Pickles
            Har du siktet inställt på något speciellt? Drömfisken? ^^
            Jag hörde att ni surrade på om något, men uppfattade inte om det kom fram ett specifikt förslag.
            Ja jag vill ha redback skalarer eller "peru altum" (som inte är Altum, men kallas så)
            Men han tycker att dom är för stora... det enda han vill ha är malar
            Han älskar dom han är alldeles kär i nubis ancistrus som bor i 200 liters...

            Sen vill jag ha fler tetror, inte dom diamanterna som är där nu, det räcker... utan nån mindre tetra... tänkte på kolglödstetra eller glödbandstetra...
            Eftersom att mina blodfenstetror bara försvinner
            Och fler dvärgciklider såklart
            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

            Kommentar

            • Pickles
              • October 2009
              • 1155

              *Flinar* Då är jag på hans sida, man kan aldrig ha för många snygga malar. L128 tycker jag är vansinnigt snygg! Tipsa honom om den från mig. ; )

              Och kolglödare verkar rätt underkattade. Har aldrig haft dem själv, men de är till och med snygga inne på akvarieaffären, så jag kan föreställa mig att de verkligen lyser när de trivs.
              "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
              ~25l vatten

              Kommentar

              • karrokaja
                • March 2006
                • 5388

                128:an var fin.. har inget emot malar, men dom fyller inte ut ett akvarium på samma sätt som skalarer.
                Gillar flash pleco väldigt mkt sån ska jag ha

                Kolglödarna är jävligt små så dom kan nog slinka ner i lite större fiskar som te x skalarer
                Men dom är riktigt fina
                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                Kommentar

                • Nubi
                  • March 2009
                  • 9026

                  Karet ser riktigt nice ut och jag hoppas växterna du tog med dig från sjön frodas tänk om du får trollsländor, de blåa små Vore coolt =)

                  Karro köp inget smått förräns mina hungriga rengbågar flyttat, hahaha. De är GLupska av sig.

                  Du kanske ska ha rengbågar googla lite ska du få se på att det finns riktigt finfina. blåa m svarta ränder =)
                  Senast redigerad av Nubi; 14 July 2010, 19:06.
                  Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                  Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                  Fiskbloggen

                  Kommentar

                  • bossep
                    • March 2010
                    • 4447

                    Ursprungligen postat av karrokaja
                    Ja jag vill ha redback skalarer eller "peru altum" (som inte är Altum, men kallas så)
                    Men han tycker att dom är för stora... det enda han vill ha är malar
                    Han älskar dom han är alldeles kär i nubis ancistrus som bor i 200 liters...

                    Sen vill jag ha fler tetror, inte dom diamanterna som är där nu, det räcker... utan nån mindre tetra... tänkte på kolglödstetra eller glödbandstetra...
                    Eftersom att mina blodfenstetror bara försvinner
                    Och fler dvärgciklider såklart
                    Inte tusan är ett gäng altum för stora i ett 900 l!! Använd din vetorätt och gå och handla!
                    “You can’t see the future if you don't know the history.”
                    "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                    Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                    Kommentar

                    • Saturnus80
                      • October 2009
                      • 943

                      Ursprungligen postat av karrokaja
                      128:an var fin.. har inget emot malar, men dom fyller inte ut ett akvarium på samma sätt som skalarer.
                      Gillar flash pleco väldigt mkt sån ska jag ha

                      Kolglödarna är jävligt små så dom kan nog slinka ner i lite större fiskar som te x skalarer
                      Men dom är riktigt fina
                      Om det är L-204 (flash pleco) så håller jag med dej, skaffade en nu i helgen och han är väldigt aktiv även på dagen.

                      Hur stora blir "peru altum"?
                      //Daniel

                      110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
                      23l aqualandscape med dvärgkulor

                      Kommentar

                      • karrokaja
                        • March 2006
                        • 5388

                        Ursprungligen postat av bossep
                        Inte tusan är ett gäng altum för stora i ett 900 l!! Använd din vetorätt och gå och handla!
                        Altum är otroligt fula... hatar deras äckliga missbildade huvuden...Men redback eller sk perualtum är helt ok
                        Min brorsa har perualtum.... han funderar på malawi och då tar jag hans fiskar
                        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                        Kommentar

                        • karrokaja
                          • March 2006
                          • 5388

                          Ursprungligen postat av Saturnus80
                          Om det är L-204 (flash pleco) så håller jag med dej, skaffade en nu i helgen och han är väldigt aktiv även på dagen.

                          Hur stora blir "peru altum"?
                          Jo det är den... lägg upp film på den!!!

                          "perualtum" blir väl lite större än vanlig skalar tror jag...
                          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                          Kommentar

                          • Saturnus80
                            • October 2009
                            • 943

                            Jag ska filma den, men akvariet har släkts för dagen så imorgon eller till helgen.
                            //Daniel

                            110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
                            23l aqualandscape med dvärgkulor

                            Kommentar

                            • Pickles
                              • October 2009
                              • 1155

                              Åhh, flashen är också mycket tjusig må jag säga, och det man vill ha borde man skaffa så länge man har plats. ^^

                              Det är väl det som är lite trist med firrar som skalarer; de äter ju upp alla små juveler man kan vilja ha i karet.
                              "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
                              ~25l vatten

                              Kommentar

                              • karrokaja
                                • March 2006
                                • 5388

                                Ursprungligen postat av Pickles
                                Åhh, flashen är också mycket tjusig må jag säga, och det man vill ha borde man skaffa så länge man har plats. ^^

                                Det är väl det som är lite trist med firrar som skalarer; de äter ju upp alla små juveler man kan vilja ha i karet.
                                jo det är så sant... men samtidigt så vill man ju ha något stort och harmoniskt...
                                Man kanske får titta efter lite större tetror...
                                Kan tänka mej några grupper med olika sorter... typ. nu har jag 10 st diamanter. Och kanske 20 pingviner, lite robustare tetror som står och hänger på olika ställen.
                                Och kanske ett liiite större stimm med nåt som verkligen lyser

                                Då blir det fart överallt.. Och mitt i detta till synes hysterka virrvarret så står det 5-9 stora väktare som bara ser majestätiska ut..

                                Hmmm
                                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...