Vita prick?! Hjälp!!!

#1 - 26 december 2007 17:59
Har utöver malawikaret ett relativt nystartat akvarium där det går ett gäng sorgmanteltetror samt en ancistrus. Nu har tetrorna fått vita prickar och vad jag kunnat läsa är det vita-pricksjukan. Vad gör jag nu?! Vad för medicin? Behandling? Behöver jag tömma akvariet och börja om? Oerhört tacksam för snabba svar, lite mindre panik här just nu...
#2 - 26 december 2007 18:30
Jag gick bara ner till en välsorterad akvarieaffär och la fram mitt problem, fick med mig lite medel som jag skulle lägga i och det gick bra =) ibland får man behandla ett par gånger för att det ska bli bra, men du ska inte behöva byta allt vatten.. vad har du för temp i karet?
#3 - 26 december 2007 18:56
Ok. Jag har 26 grader just nu. Vad rekommenderar du för någon behandling? Protozin och ett delvattenbyte eller vad anser du?
#4 - 26 december 2007 19:10
byt lite innan du lägger i den medicinen du vill ha, tror inte spelar någon större roll vilken du tar. sen höj till typ 28grader...
#5 - 26 december 2007 19:40
Guld!
Kilar iväg det första jag gör imorgon och köper lite medicin då. Tack för de snabba svaren, den tidigare paniken börjar lägga sig nu...
#6 - 26 december 2007 19:42
vimligt är det att ansuctrus får vita pricken, du har inte sett något på dom? kliar sig fiskarna? Lite synd att växterna inte tycker om sån medicin :(

Annons