Tja! jag har haft problem med akvariet de senaste veckorna.
1. Först blev en mosaikgurami alldeles sårig över kroppen så jag bytte vatten samt tillsatte lite jodfri havssalt för att minska risken för infektion. Tillslut dör den. Den blev 1 år gammal och färgade ut mer än min andra Mosaikgurami samt var mer aktiv under tiden den haft såren.
2. Dagen efter upptäcker jag att min Dvärgurami hade fått en svampinfektion strax under huvudet. Eftersom jag var tvungen att gå i skolan till kl 16.00 kunde jag inte åka in och köpa medicin i tid så den dog endast 8 månader gammal. Men jag hade i lite Fungol i akveriet efter det och bytte vatten efter 4 dagar.
3. Både en Neontetra och en Glödbandstetra dog även dom 1 år gamla efter detta och allt har skett under endast 2 veckor. Dessutom är det inte första gången många fiskar dör för mig
Akvariet är på 90 liter och övriga invånare är: 1 Mosaikgurami, 2 Glöbandstetror, ca 7 Neontetror, 4 Sorgmanteltetror, 2 Kampfiskar (hane och hona), 3 Sebrafiskar och 3 Svarta Neoner.
Jag brukar byta 1/3 vatten varranan vecka.
Det jag undrar är om det är något speciellt fel jag gör eftersom dom dött på en sådan kort tid samt om det finns något som jag kan göra för att hålla fiskarna vid liv.
Tack på förhand! :D