Limma med?

#1 - 24 mars 2007 19:51
Jag har en AM Reaktor 1000, det läcker lite i en limfog. Jag vet inte vad det är för lim dom använt.

Tror ni att det skulle fungera att limma med någon av dessa limmerna över det gamla limmet:
Casco Proline E6 6260
Casco SuperSet 3879
Casco Fix-it 3876

eller kommer det reagera med det gamla limmet (troligen?)?

Vad tycker ni att jag ska göra?

http://bp0.blogger.com/_u1fGoxLr_9s/RgV-zsf7_hI/AAAAAAAAAQc/v6u3ud4JYcM/s1600-h/23.jpg
#2 - 24 mars 2007 20:59
Det verkar som om gängtejpen inte håller tätt, då nippeln ser ut att vara gängad på. Det är bara att skruva ut den, ta bort den gamla gängtejpen och dit med ny och skruva dit nippeln igen.
#3 - 24 mars 2007 21:01
lämna tillbaks den
#4 - 25 mars 2007 07:14
Jag har inte sett nåt droppande från den nu under hela natten.

ansjo: Jag kan inte riktigt det med gängor, mm. Ska jag ta ur slangen (ventilationsventilen)? och bara sätta fast igen? Eller ska jag ta bort hela limfogen och sätta dit en ny?
#5 - 25 mars 2007 08:44
Det vita som du ser är inte lim utan gängtätning. Om du tar en skiftnyckel och skruvar ut muttern så tar du bort det vita och lägger dit ny gängtätning. Men det kanske inte är där det läcker?
#6 - 25 mars 2007 09:02
Den ser ut att vara iskruvad, inte limmad.
Förutsatt att den är normalgängad vrider du den sexkantiga grejen moturs/i vänstervarv så att du får loss den, därefter petar du bort det vita (fömodligen gängtejp) och lägger du på ny gängtejp. Gängtejp är som florstunn tejp av teflon fast utan klister på, du får nog lägga på några varv för den är som sagt mycket tunn.
Med gängorna på nippeln vänd mot dig skall gängtejpen läggas på medurs (har jag för mig). Sedan skruvar du i nippeln igen, men om du måste lossa på den sedan du börjat skruva i den bör du skruva ur den helt och lägga på ny tejp.
#7 - 25 mars 2007 11:47
Okej, då vet jag iaf hur man gör. Tack för ni har sånt tålamod med mig ;) :)
Om det börjar läcka igen (har inte läckt sen igår ju), så lämnar jag tillbaka den, verkar jobbigt att lägga teflontejp :S
#8 - 25 mars 2007 12:54
det är inte jobbigt.. inga problem.. :) :) en över
#9 - 25 mars 2007 14:47
OK :)
Hoppas på att den inte börjar läcka igen iaf...
Jag har kört med 1.5bps under 2min nu, och kört den efter ytterfiltret i ca 1 dygn nu också. Läcker inget nu vad jag kan se.
Har inte riktigt koll på om den löser bubblorna, men det borde den ju göra :)

Annons