Guppy och körsbärsräkor?

#1 - 21 november 2007 22:34
Dum fråga kanske, men går det att ha guppy och körsbärsräkor ihop? Vuxna körsbär förstår jag att det går, eftersom dom inte kommer in i munnen på guppyn, men körsbärsbebisarna då?
#2 - 22 november 2007 07:12
Körsbärsbebisarna hamnar i guppynas magar om de kommer åt. Se till att guppyna har tillräckligt med mat och att det är tillräckligt med växter för räkbebisarna att gömma sig i, så går det nog. Jag har upplevt endlers som mindre hungriga än "vanlig" guppy.
#3 - 22 november 2007 19:21
Hej
Jag köpte körsbärs räkor som städare till mitt yngelkar, kanonbra sa säljaren. Ynglena kommer att äta upp de räkbebisar som blir så det kommer inte bli så många....
Inte en räka åt dom, så idag har jag hundratalet räkor tillsammans med ynglena som blivit vuxna (det är mollys) och dom äter fortfarande inga räkbebisar.
Så jag är tveksam till att dom blir uppätna.
/B
#4 - 23 november 2007 07:16
Jag har Endlers och Trinidadguppy med Crystal Red-räkor, det funkar utmärkt. Firrarna försöker en gång, inser att räkan är för snabb, struntar i att försöka igen.

Tror faktiskt det blir mindre yngel över i Red Cherry-burken där jag har Celestichthys margaritatus :)

//C

Annons