Tigerbarber med Scalarer?

#1 - 18 april 2009 18:55
Tjena,

Skulle vilja att tjejen skaffade 10st tigerbarber som stim till sin balja men hon är orolig för sina scalarer. Så nu undrar jag om man tar 10 eller mer tigerbarber med fortfarande små scalarer kommer det att funka eller kommer "tigrarna" bita på scalarernas fenor??

/Darek
#2 - 18 april 2009 21:01
Dom kommer att bita, så jag rekommenderar att ni köper någon annan barb om ni absoulut vill ha barber. Guldbarben är mycket lugnare t.ex.
#3 - 19 april 2009 14:10
Lenita skrev:
Dom kommer att bita, så jag rekommenderar att ni köper någon annan barb om ni absoulut vill ha barber. Guldbarben är mycket lugnare t.ex.

Eller fembandsbarben om man nu vill efterlikna. Däremot så finns det blandade meningar om hur det kan vara. Den ena säger skaffa 10st så är det lugnt den andra säger 15st. Och sedan finns det vissa som säger absolut nej.

Får väl testa helt enkelt.
#4 - 19 april 2009 15:19
Tigerbarb & Scalare är ingen idé att testa: de fenbiter, ingen tvekan.
#5 - 19 april 2009 15:45
jag har aldrig haft scalare i mitt liv men har fiskar med relativt långa fenor tilsammans med tio tigrar och de har alldrig fenbitit någon... men jag skulle inte chansa
#6 - 19 april 2009 15:52
Darre skrev:
Eller fembandsbarben om man nu vill efterlikna. Däremot så finns det blandade meningar om hur det kan vara. Den ena säger skaffa 10st så är det lugnt den andra säger 15st. Och sedan finns det vissa som säger absolut nej.

Får väl testa helt enkelt.

Om du redan har bestämt dig, varför fråga ? Scalarerna kommer med all sannolikhet bli av med sina fenor.
#7 - 20 april 2009 13:17
Guy Palm skrev:
Om du redan har bestämt dig, varför fråga ? Scalarerna kommer med all sannolikhet bli av med sina fenor.

Får man 100 testa inte och 10 testa så.... däremot får man 100 testa ej så vet man :)

Det är tjejens akvarium inte mitt... erbjöd mig att betala dessa om dom biter på hennes scalarer och flytta över till mitt stim på 10 ;) men hon är fegis. Älskar sina scalarer. Brukar skämta med henne att man ser inte hennes scalarer när dom tittar rakt på en.... jävlar vad aggresiv hon blir då ;) hehehehe som tigerbarber fast i människo form

/Darek

Annons