Tjaba!
Jag har haft problem med mitt lilla Guppy akvarium till och från sen jag skaffade det.
Guppys har dött på naturlig väg, men jag tror dom flesta har dött pga nån sjukdom.(Som jag behandlat med Baktopur efter zoo-butiks råd)
Tycker inte att det hjälpt..?
Nu har jag gjort rent mitt lilla kar kokat all sand,roten, och stenarna.
Allting ser nytt och fräscht ut, och väntar nu på att akvariet ska mogna.(Easy Life har påskyndat det hela och tillsätter nog fisk imorgon igen)
Frågan är då om jag vågar sätta i mina Guppys där eller om dom ska få bo i det lilla plastkar dom bor i tills dom antingen tillfrisknar, eller blir så dåliga att jag måste ta bort dom?
Just nu simmar dom runt och verkar hyffsat pigga, trots att dom förlorat lite färger och ser lite "slitna" ut.
lite trasiga fenor...
Jag vill inte ta risken med att på något sätt förgifta akvariet...eller göra det värre med mer stress för mina små...
Jag har haft problem med små sniglar i akvariet under en lång tid.. kan det varit dom som orsakat dessa problem?
Jag har medecinerat efter bästa förmåga med nitrivec,toxivec och liknande. Visst har nitriten försvunnit.. men problemen har funnits kvar...
Jag har bytt vatten regelbundet, filter någon gång.
har haft c:a 25 grader i vattnet hela tiden.
Tips? Råd? Hjälp?
Tacksam för snabba svar.
Mvh
Markus