Var köpa stora rötter på nätet?

#1 - 13 januari 2010 12:16
Hejsan!

har himla långt att åka till närmsta större zoobutik, så jag undrar kort och gott om ni vet någon sida att köpa större rötter på. Har kollat guldfisken.se, men de hade bara en enda stor rot just nu.

Tacksam för tips.
#2 - 13 januari 2010 12:23
#3 - 13 januari 2010 21:29
Ja, det var den som jag kollade som bara hade en riktigt stor rot.
Någon som har fler förslag?
#4 - 13 januari 2010 22:08
Här kan du få tag på stora rötter, men du vet ju inte hur den kommer se ut dock[:o] http://www.pwss.se/home.php?cat=40 sen tycker jag att frakten gör att det är för dyrt o handla rötter på nätet!
#5 - 13 januari 2010 22:21
Du kan ju även kolla på blocket i närheten av Malung.
#6 - 14 januari 2010 11:25
Hur stor rot är det du behöver och vilken sort? Jag har en mangrove liggande, kom på att jag ville ha en annan så den är oanvänd.
#7 - 14 januari 2010 15:33
Peacefrogh skrev:
Hur stor rot är det du behöver och vilken sort? Jag har en mangrove liggande, kom på att jag ville ha en annan så den är oanvänd.

Jag är också ute efter en mangroverot, och jag bor i Jönköping annars. (Sorry mikey om jag lånar tråden lite fräckt [:o] )

Hur stor är den på ett ungefär? Jag är mest ute efter en stor rot, men allt är av intresse om det har rätt pris! ;)
#8 - 14 januari 2010 21:06
Jag är också ute efter en mangroverot, och jag bor i Jönköping annars. (Sorry mikey om jag lånar tråden lite fräckt [:o] )

Hur stor är den på ett ungefär? Jag är mest ute efter en stor rot, men allt är av intresse om det har rätt pris! ;)

Den är drygt 70 cm på längsta stället så inte direkt jäättestor.
#9 - 14 januari 2010 21:34
Peacefrogh skrev:

den kanske jag är lite intresserad av med ;)

kolla min projekttråd o se om du tror den passar in...
#10 - 15 januari 2010 00:52
Peacefrogh skrev:

You got a PM! :d
#11 - 15 januari 2010 19:21
Peacefrogh skrev:

Ajdå, här är man borta ett par dagar och så snor någon roten av mig [:(!]
Skämt åsido, har du den kvar så kan den absolut vara av intresse :)
#12 - 15 januari 2010 19:24
Fredrik1 skrev:
Du kan ju även kolla på blocket i närheten av Malung.

Kollade runt på blocket, men inte en rot i hela dalarna :confused:
Tack i alla fall för tipset!
#13 - 15 januari 2010 19:25
åheim skrev:
Här kan du få tag på stora rötter, men du vet ju inte hur den kommer se ut dock[:o] http://www.pwss.se/home.php?cat=40 sen tycker jag att frakten gör att det är för dyrt o handla rötter på nätet!

Pwss ser ju ganska intressant ut. Vad gäller frakten så blir den nog billigare än dom ca 25 mil jag måste åka enkel resa för att hitta någon.
Tack för det tipset :)
#14 - 15 januari 2010 20:03
Du har ju också:
guldfisken.se
där ser man den faktiska roten man köper, mycket bra finess. Fler borde haka på detta.
#15 - 15 januari 2010 21:01

Annons